Cotxes esportius
Motor 18/10/2021

Audi R8 V10 Performance RWD: evolució definitiva

Audi presenta l'última evolució del seu R8, un esportiu de 570 CV i tracció posterior capaç de fer front als Ferrari, Lamborghini o Aston Martin

2 min
R8 V10 Performance RWD

Tot i que l’Audi R8 ja porta uns quants anys al mercat i el seu fantàstic motor V10 heretat de Lamborghini no és cap novetat, els d’Ingolstadt han donat una volta més al seu superesportiu amb la versió Performance –disponible amb les carrosseries cupè i descapotable o Spyder–, que rep millores mecàniques i de posada a punt que provenen dels models de competició de la marca al campionat de resistència.

R8 V10 Performance
R8 V10 Performance

La raó de ser del superesportiu d’Audi és el motor V10 5.2 FSI atmosfèric, que ara arriba fins als 570 CV i els 550 Nm de parell gràcies a algunes millores en la gestió electrònica del cotxe. Manté el canvi S Tronic de set relacions i promet una capacitat d’acceleració de 0 a 100 en només 3,7 segons i una velocitat punta de 329 km/h. A més, convé recordar que aquest R8 V10 Performance RWD és un model de tracció posterior, és a dir, que envia tota la potència a les rodes posteriors.

Per evitar que el vehicle patini o perdi tracció al trepitjar a fons l’accelerador, a Audi han treballat en un nou diferencial de desplaçament electrònic limitat i una nova suspensió més efectiva que permet explorar els límits del cotxe amb seguretat. Fins i tot incorpora ajudes electròniques que ens deixaran jugar amb la part posterior fent derrapades controlades, i una nova direcció dinàmica de les rodes posteriors que milloren la gestió del pas per corba i faciliten les maniobres d’aparcament.

R8 V10 Performance

A primer cop d’ull costa diferenciar el nou R8 V10 Performance dels models estàndard, ja que només estrena una nova calandra de color negre i alguns detalls aerodinàmics més en el seu frontal, així com noves entrades i sortides d’aire en la part posterior pel seu motor de deu cilindres en V. A més, aquesta evolució pot fer servir uns nous frens carbonoceràmics de fins a 19 polzades resistents a la fatiga i l’escalfament, ideals per extreure tot el potencial del cotxe.

Interiors R8 V10 Performance RWD
Interiors R8 V10 Performance RWD
Detall del maleter sota el capó

El nou Audi R8 V10 Perfromance RWD també estrena nous seients esportius de tipus bucket entapissats en cuir i alcàntara, així com un nou quadre d’instruments digital de 12,3 polzades amb noves aplicacions i funcionalitats tecnològiques.

Audi ja accepta comandes pel seu últim esportiu. El seu preu és de 175.600 euros per les versions cupè i de 190.400 euros per les versions descapotables o Spyder.

stats