Cotxe elèctric
Novetats27/04/2018

Audi vol carregar els seus cotxes elèctrics amb una gàbia de Faraday

L’Audi e-tron experimenta nous sistemes de càrrega ràpida de les seves bateries de 95 kWh

Ara Motor
i Ara Motor

La gàbia de Faraday és un sistema conductor d’energia elèctrica descobert pel físic anglès Michael Faraday l’any 1836. La seva gàbia és un espai on un material conductor metàl·lic crea un espai electromagnètic intern lliure de qualsevol interferència externa.

Audi i Siemens estan fent proves amb una gàbia de Faraday de grans dimensions a Berlín, que permet investigar amb llamps de fins a 3 milions de volts. La gegantesca gàbia de Faraday permet enviar un llamp directament sobre el vehicle amb la intenció de carregar les bateries del cotxe elèctric.

Cargando
No hay anuncios

Actualment encara no és possible aprofitar l’energia elèctrica generada per una gàbia de Faraday per recarregar les bateries dels cotxes elèctrics, però Audi i Siemens segueixen fent experiments amb l’objectiu de trobar un sistema de càrrega ultraràpida que permeti carregar les bateries de 95 kWh amb una potència de fins a 150 kW en pocs minuts.

Cargando
No hay anuncios

Els d’Ingolstadt estan treballant també amb altres sistemes més realistes, com la creació d’una xarxa d’estacions de recàrrega d’alta potència que gràcies a un complex sistema de gestió tèrmica de les bateries d’ions de liti pot efectuar càrregues de fins a 400 quilòmetres d’autonomia en només 30 minuts.

A banda dels sistemes de corrent continu, el nou e-tron es podrà carregar en punts de corrent altern amb una potència de fins a 22 kW. De fet, els propietaris dels nous Audi e-tron rebran una targeta que els permetrà carregar el seu cotxe en qualsevol dels més de 65.000 assortidors elèctrics que hi ha a Europa –una xifra que creixerà exponencialment els pròxims anys– amb una facturació automàtica, sense haver de recórrer a cap sistema de pagament.

Cargando
No hay anuncios

Finalment, Audi també ofereix diverses solucions per als punts domèstics dels propietaris de l’e-tron. D’una banda, els seus clients poden instal·lar punts de 2,3 kW (en una instal·lació de 230 volts, la més habitual a les nostres llars) o de fins a 11 kW, en un punt trifàsic de 400 volts, que permet carregar l’e-tron en 8 hores i mitja. A més, la gestió intel·ligent de l’e-tron permet seleccionar les hores amb condicions de facturació més favorables per carregar el cotxe o per evitar una sobrecàrrega del sistema elèctric i un possible curtcircuit.