Hidrogen
Motor  /  Novetats 22/03/2022

Alpine presenta un esportiu d’hidrogen

L’Alpine A4810 és un prototip de cotxe esportiu d’altes prestacions que funciona amb hidrogen

3 min
Alpine hidrogen

El camí cap a la descarbonització de la indústria automobilística segueix obert, amb dos grans camins iniciats per reduir la dependència del petroli. D’una banda, existeixen els vehicles elèctrics, cotxes impulsats per motors elèctrics alimentats per bateries de liti. De l'altra, existeixen cotxes d’hidrogen, que també són elèctrics però que canvien la font d’alimentació de les bateries de liti per dipòsits que emmagatzemen hidrogen i que alimenten el motor o motors elèctrics del cotxe.

Alpine, la filial d’alt rendiment de Renault, ha presentat el prototip d’un esportiu alimentat per una pila de combustible d’hidrogen, un vehicle espectacular dissenyat de la mà de l’IED (Istituto Europeo di Design), amb seu a Torí, i que deu el seu nom (A4810) a l’altura del mític Mont Blanc i els seus –gairebé– 4810 metres d’altura. Realment aquest és un nom molt indicat per a una marca que ja, al seu torn, té un nom inspirat en els Alps: cap nom pot representar millor el pinacle d’Alpine que el sostre d’Europa, que a més esdevé frontera entre França (Alpine) i Itàlia (IED).

Detalls de la vista posterior de l'Alpine A4890.

La idea dels estudiants de l'últim curs de màster a l’IED de Torí ha sigut crear un esportiu espectacular que interpreti com serà el cotxe del futur de l’any 2035, data en què la marca francesa celebrarà els seus primers 80 anys d’història. Aquest exercici de disseny futurista manté algunes de les essències clàssiques dels models Alpine, com ara la presència agressiva, el treball aerodinàmic o l’aposta per les altes prestacions amb detalls futuristes i moderns com ara els grups òptics posteriors, el difusor o la calandra i els fars davanters.

La carrosseria del nou Alpine A4810 fa 5,09 metres de llarg, 2 d’ample i 1,06 d’alt, amb una batalla o distància entre eixos de 2,72 metres. Ara bé, tot i tenir aquesta batalla generosa, es tracta d'un prototip pensat per encabir només dos ocupants en el seu interior. A més, la seva escultural carrosseria respon a criteris aerodinàmics inspirats en els moderns Fórmula 1 i altres vehicles de competició.

Interiors de l'Alpine A4810.
Interiors de l'Alpine A4810.

El que no explica Alpine és el motor i la potència final d’aquest prototip, ja que es limita a apuntar que aquest serà un esportiu que farà servir l’hidrogen com a combustible, sense especificar la capacitat dels dipòsits, l’autonomia teòrica, el tipus de propulsió i eixos motrius o la potència final. I és que potser tampoc li cal: és un prototip conceptual o concept car que mai es fabricarà i que només vol demostrar les capacitats d’un grup de joves dissenyadors i el potencial d’una marca com Alpine, alhora que mostra alguns elements potencials del futur de la marca francesa.

En realitat, el pla de futur d’Alpine no passa per cap gran esportiu d’hidrogen. De cara al 2024, Alpine disposarà d’una versió picant o prestacional del futur R5 elèctric i també està treballant de la mà de Lotus per fabricar un totcamí cupè o CUV elèctric d’altes prestacions, seguint les tendències actuals del mercat.

stats