Alfa Romeo posposa l’arribada del Tonale
El SUV compacte i híbrid de la marca no veurà la llum aquest 2021 per motius tècnics
Tot i que Alfa Romeo compta amb dos bons models a la venda com són el Giulia i l’Stelvio, els llombards necessiten ampliar l'oferta per arribar a més clients i augmentar les xifres de vendes, encara allunyades dels seus competidors naturals alemanys. Després de la retirada dels MiTo i Giulietta, l’arribada del Tonale i un altre totcamí urbà havien de ser el revulsiu de la marca, però, com a mínim en el cas del SUV compacte Tonale, caldrà esperar encara més.
I és que segons informa el portal Automotive News, el nou CEO de la marca italiana dins del conglomerat Stellantis (fruit de la fusió de Fiat-Chrysler, o FCA, i Peugeot-Citroën, o PSA), el francès Jean-Philippe Imparato, ha paralitzat el llançament del nou Tonale, prevista per a aquesta tardor, sense concretar una nova data.
El motiu d’aquesta decisió és que Imparato no està content amb les prestacions i el funcionament del sistema híbrid del Tonale, i ha volgut imposar-hi modificacions per millorar-ne les prestacions pures, com la potència i l'acceleració, i el rang d’autonomia del vehicle. Si prenem com a referència el Jeep Compass, desenvolupat sobre la mateixa plataforma i mecànica que el Tonale, les versions híbrides endollables del SUV nord-americà es limiten a dues versions de 190 i 240 CV, i una autonomia en mode elèctric d’entre 47 i 49 quilòmetres, que si bé són suficients per a un Jeep no poden ser-ho per a un Alfa Romeo i per al nou posicionament de marca al qual aspira Imparato.
De fet, l’executiu francès va ser el responsable de desenvolupament i supervisió del Peugeot 300 Hybrid4, un model de 300 CV en la versió topall de la gamma, i és una barrera que creu que Alfa Romeo ha de superar en les versions més prestacionals, anomenades Veloce i Quadrifoglio Verde. Sense anar més lluny, les versions Quadrifoglio Verde dels Giulia i Stelvio és de 510 CV extrets d’un motor gasolina V6 d’origen Ferrari.
L’altre punt que el nou Alfa Romeo Tonale hauria de millorar és el de l’autonomia elèctrica, que es pot solucionar passant de les bateries de liti actuals, d’uns 11,4 kWh de capacitat, a unes de 13 kWh de capacitat, que oferissin com a mínim 60 quilòmetres d’autonomia en mode elèctric. A més, un motor elèctric de només 60 CV, com en el cas del Jeep Compass, sembla poc potent per moure amb agilitat un model de la marca del biscione en mode elèctric. I és que Alfa Romeo ha de fer el pas de transició cap a una electrificació de la gamma però sense perdre la seva essència esportiva tradicional.