Alfa Romeo Palade, el primer elèctric d’Alfa serà un SUV urbà
El Palade aprofitarà la plataforma i les mecàniques elèctriques dels actuals e-208 i Mokka-e i arribarà al mercat el 2023
Alfa Romeo es juga bona part del seu futur en els pròxims cinc anys. La centenària marca llombarda fa anys que, tot i fabricar bons cotxes de tall esportiu, no acaba de trobar la tecla que li permeti enlairar-se a nivell de vendes.
El nou grup Stellantis, resultat de la fusió de PSA (Peugeot-Citröen) i FCA (Fiat-Chrysler), apostarà per una electrificació de la marca italiana aprofitant la platafroma e-CMP del grup PSA -que ja fan servir alguns models com els Peugeot e-208 i e-2008 i l’Opel Mokka-e- sota el nom d’Alfa Romeo Palade.
L’Alfa Romeo Palade serà un SUV petit, del segment B, que es posicionarà per sota de l’actual Stelvio i del futur Tonale, que serà més gros i en format híbrid endollable o PHEV. Farà servir un motor elèctric en posició davantera transversal de 100 kW de potència (uns 136 CV convencionals) i un parell de 260 Nm. A més, gràcies a les seves bateries de 50 kWh, podrà homologar autonomies de 300 quilòmetres en cicle WTLP.
Aquest nou SUV urbà es diferenciarà del Peugeot e-2008 i de l'Opel Mokka-e gràcies a una estètica més passional, més italiana, que conservi l’essència del disseny d’Alfa Romeo amb un enfocament més aspiracional. Això voldrà dir també que el seu preu serà més alt que el del Peugeot e-2008, que arrenca a partir de 32.650 euros.
Per acabar, convé destacar que aquesta mateixa base mecànica de zero emissions servirà per anunciar un altre SUV urbà elèctric, en aquest cas de Jeep, que se situarà per sota de l’actual Renegade.