Cotxe elèctric
Motor 13/04/2021

Així serà el cotxe elèctric que Seat fabricarà a Martorell

Un portal especialitzat elabora una interpretació força realista del disseny del primer elèctric de Seat basant-se en el 'render' o esborrany presentat per la marca fa algunes setmanes

2 min
Render del nou Seat elèctric i assequible

Ja és un secret a veus que Seat fabricarà un cotxe elèctric i urbà assequible a la planta de Martorell, i que el Centre Tècnic de Seat ja n’ha preparat el disseny previ, que ens va presentar en forma de render ara fa algunes setmanes, aprofitant la visita del president del grup Volkswagen Herbert Diess a les instal·lacions del Baix Llobregat. Allà, presumiblement, també es fabricaran altres models elèctrics urbans del grup, els que faran servir l’evolució de la plataforma MEB que ha estat preparant Seat els últims mesos (anomenada MEB Entry) adequant-la a les necessitats dels vehicles urbans i elèctrics assequibles, és a dir, amb un preu de venda no gaire superior als 20.000 euros.

Un lloc web especialitzat en vehicles elèctrics anomenat TopElectricSUV ha decidit posar llum al render exposat per Seat durant la presentació del seu compte de resultats del 2020, i n’ha fet la seva pròpia interpretació, que podria diferir lleument del producte final. La presentació oficial de Seat serà a finals d’aquest any o al principi del 2022, en forma de prototip.

Curiosament, el resultat d’aquesta interpretació, que ells han batejat com a Seat Urbano (no hi ha cap registre d’aquest nom comercial), presenta una fisonomia final no gaire diferent de la de l’actual Seat Arona. De fet, l'Arona és una de les grans revelacions de la marca i acumula moltes vendes al mercat europeu, fins al punt d'haver superat de llarg les vendes de l’Ibiza i l’Audi A1, els altres dos models urbans amb motor de combustió basats en la plataforma MQB A0 que actualment es fabriquen a Martorell.

I és que els vehicles amb estètica SUV, totcamí o elevada ja fa temps que dominen el mercat i que esdevenen els preferits del gran públic. Val la pena recordar que la plataforma MEB Entry, desenvolupada per Seat i que utilitzaran totes les marques del grup (Audi, Volkswagen, Skoda i potser Cupra), farà servir unes bateries de 30 o 35 kWh de capacitat, suficients per oferir una autonomia d’uns 200 o 250 quilòmetres en un ús urbà i un sol motor elèctric que entregarà la seva potència a les rodes davanteres, cosa que permetrà optimitzar l’espai restant del cotxe per oferir més habitacle.

El futur elèctric urbà de Seat, que molts han vist com el successor de l’Ibiza i fins i tot de l’Arona, ha de ser el vehicle clau en l’electrificació de la marca, perquè el Born i el Tavascan seran elèctrics purs sota la marca Cupra, i amb una orientació més aspiracional, amb un preu sensiblement superior als 20.000 o 23.000 euros que hauria de costar el primer elèctric de Seat fabricat a Martorell. De fet, la direcció creu que amb aquest primer elèctric, amb un nom encara per confirmar, s'hi jugaran gran part de les opcions de creixement futur de Seat, que té l’objectiu de fabricar més de 500.000 vehicles elèctrics i electrificats cada any a les seves instal·lacions del Baix Llobregat. A més, Cupra també podria rebre una versió més potent i amb una posada a punt específica més acurada i dinàmica d’aquest primer elèctric fabricat a Martorell.

stats