Abarth s’acomiada dels motors de combustió
La filial d’alt rendiment de Fiat anuncia que els futurs models de la marca seran totalment elèctrics amb l’objectiu d’evitar les multes comunitàries sobre les emissions
Abarth deixarà de comercialitzar vehicles amb motors de combustió, segons ha anunciat el CEO de Fiat i Abarth a Europa, Gaetano Thorel, en una entrevista amb la revista britànica Autocar. El motiu de la decisió és únicament econòmic i d’estratègia comercial, perquè la marca vol evitar que el sobrecost de les multes comunitàries sobre els vehicles que superin els límits d’emissions a partir de l’1 de gener del 2025 impactin en les vendes i els preus finals dels seus productes.
Perquè els impostos sobre els vehicles que superen de llarg el límit d’emissions fixat per les institucions europees farien que “els usuaris haguessin de pagar entre 1.000 i 2.000 euros cada any en impostos ambientals en molts països europeus”, segons afirma Gaetano Thorel, que conclou que aquest sobrecost “es pot evitar apostant per models elèctrics” amb un rendiment equivalent.
El responsable de Fiat i Abarth també ha puntualitzat que no preveu desenvolupar models híbrids o híbrids endollables sobre la base dels Fiat 500, perquè “no permetrien assolir els índexs d’esportivitat i rendiment que han de poder desenvolupar els models d’Abarth”.
Una gamma totalment elèctrica
Val la pena destacar que Abarth ara mateix ja és una marca totalment elèctrica de zero emissions. Perquè ja fa dos anys que comercialitza un model del tot elèctric, el 500e, un petit vehicle de 154 CV de potència amb una bateria de 42 kWh de capacitat que permet autonomies teòriques d’uns 265 quiòmetres. Amb tot, cal recordar que l’acollida comercial d’aquest model, que té un preu de 36.980 euros sense descomptes promocionals i ajudes, no ha acabat de ser reeixida ni d’assolir les expectatives de la marca.
Com a complement d’aquesta ofensiva elèctrica, aquest any Abarth ha presentat la versió més esportiva del 600e, que arriba als 240 CV de potència i promet autonomies de fins a 317 quilòmetres. Amb un preu de sortida de 42.800 euros, és un model que ha d’apuntalar les vendes de la filial d’alt rendiment i complementar la seva oferta cap a públics que busquen més espai disponible al seu vehicle.