Vehicle elèctric
Ara Motor

Volvo desenvolupa el primer camió de bombers elèctric

La marca sueca dissenya tres prototips avançats amb Rosenbauer, especialista en vehicles d’extinció d’incendis

Volvo desenvolupa el primer camió de bombers elèctric / ROSENBAUER Zoom

El primer camió de bombers elèctric està a punt de començar la fase de proves en entorns reals a les ciutats d’Amsterdam, Berlín i Dubai. Si supera aquesta prova de foc (mai més ben dit), el Rosenbauer RT –aquest serà el seu nom comercial– es convertirà en el primer vehicle destinat a l’extinció d’incendis totalment elèctric i de zero emissions.

Aquest vehicle de bombers elèctric ha estat desenvolupat per Volvo i els especialistes austríacs Rosenbauer, que ja havien elaborat un primer esborrany de camió de bombers elèctric anomenat Concept Fire Truck que es va presentar a finals de l’any passat.

Fruit de la col·laboració entre Rosenbauer i Volvo neix el Rosenbauer RT, un vehicle de 7,3 metres de llarg, 2,35 d’ample i 2,90 d’alt amb bateries de 50 kWh entre els dos eixos del vehicle, per bé que opcionalment pot col·locar una segona bateria de 50 kWh a sobre de la primera i elevar la capacitat total fins a 100 kWh.

Rosenbauer RT Zoom

Rosenbauer RT / Rosenbauer

Les bateries de liti també poden alimentar altres dispositius elèctrics auxiliars durant la feina dels bombers, com ara bombes, ventiladors i serres elèctriques. A més, les bateries es poden carregar del 50% al 80% de la capacitat en només 15 minuts en un punt de càrrega ràpida adaptada.

Mecànicament el Rosenbauer RT utilitza dos motors elèctrics (un sobre cada eix) desenvolupats per Volvo i que desenvolupen una potència total combinada de 490 CV (360 kW) i més de 50.000 Nm de parell a repartir entre les quatre rodes associats a una caixa automàtica de dues velocitats.

L’altre punt fort d’aquest camió de bombers elèctric és la seva suspensió neumàtica adaptativa, que permet elevar la carrosseria fins a 45 centímetres extra per travessar una zona inundada o superar obstacles contundents.

També cal esmentar que aquest camió disposa d’un motor dièsel de sis cilindres de 272 CV que es pot accionar per fer recorreguts més llargs i que actua com un extensor d’autonomia i generador elèctric, per bé que en entorns únicament urbans l’autonomia del vehicle hauria de ser suficient per cobrir les distàncies recorregudes entre servei i servei.