Dièsel
Ara Motor

El Volkswagen Polo acomiada el dièsel

El popular utilitari alemany deixa les mecàniques dièsel per centrar-se en les de gasolina

El Volkswagen Polo acomiada el dièsel / SERGIO DOMÍNGUEZ Zoom

L’actual generació del Polo, vigent al mercat des del 2018, deixarà d’oferir mecàniques dièsel en la seva gamma comercial, segons Volkswagen per “manca de demanda”. D’aquesta manera el Polo se suma als seus cosins Seat Arona i Ibiza (fan servir la mateixa plataforma i mecànica que el Polo), que ja van anunciar al maig que deixaven d’oferir mecàniques dièsel pel mateix motiu.

La gamma del Polo se centra ara en mecàniques gasolina amb motors de tres i quatre cilindres alimentats per turbo i potències que oscil·len entre els 80 i els 115 CV. Aquesta reestructuració de l’oferta també fa que Volkswagen elimini la versió de gas natural TGI pels mateixos motius comercials.

De moment Volkswagen també ha retirat el Polo GTI de la seva oferta comercial, tot i que només durant un breu període de temps tot esperant rebre la corresponent homologació ambiental de les noves normes d’emissions europees. Segons apunta la marca, el Polo GTI de 200 CV seguirà amb el seu cicle comercial un cop superades les proves d’homologació.

Amb tot, a ningú se li escapa que el salt de potències entre el Polo estàndard més potent de 115 CV i la versió GTI de 200 CV és molt gran, però segons la marca el buit es justifica d'acord amb l’escassa demanda de models potents intermedis que, a més, consumeixen més carburant i tenen uns índexs d’emissions més elevats.