Esportius
Ara Motor

Volkswagen Golf GTI TCR: un GTI de carreres

Volkswagen crea el GTI més radical per acomiadar l’actual generació del Golf

Volkswagen Golf GTI TCR: un GTI de carreres / VOLKSWAGEN Zoom

Volkswagen presentarà la nova generació del Golf aquest 2019, però abans d’acomiadar el model actual ha volgut crear una última edició especial del GTI, la seva variant més famosa del popular compacte.

Aquesta versió que acomiada la setena generació del Golf és un homenatge als Golf TCR de competició, un cotxe preparat per la divisió Seat Sport a Martorell i que comparteix elements i estructura amb els Audi RS3 LMS i els Seat León Cupra que competeixen en campionats com el WTCR.

Vista posterior GTI TCR Zoom

Vista posterior GTI TCR / Volkswagen

Per aquesta raó el Golf GTI TCR incorpora algunes solucions estètiques específiques que volen inspirar-se en la versió de carreres, com ara els para-xocs davanters i posteriors, les taloneres laterals o en les enganxines i plaques commemoratives presents a la carrosseria i interior de l’habitacle.

Interiors GTI TCR Zoom

Interiors GTI TCR / Volkswagen

El Golf GTI TCR és un petit bòlid preparat per la divisió esportiva de Volkswagen Motorsport i que arriba als 290 CV de potència gràcies al seu motor gasolina turbo 2.0 TSI, 45 CV més que un GTI estàndard, com el que vam poder provar fa uns mesos.

Però aquí no s'acaben les coses: el GTI TCR incorpora solucions estructurals i de posada a punt específica que el converteixen en la versió GTi més efectiva mai fabricada. D’acord, van existir dues variants del GTI, anomenades Clubsport i Clubsport S, que arribaven a oferir 310 CV, però a diferència d’aquelles sèries limitades, el GTI TCR disposa de la darrera evolució del canvi automàtic DSG de set relacions i doble embragatge i un nou diferencial autoblocant.

Detall llandes, disc de fre perforat i pinça de color vermell Zoom

Detall llandes, disc de fre perforat i pinça de color vermell / Volkswagen

A més a més, el GTI TCR incorpora de sèrie un xassís adaptatiu DCC amb quatre modes de conducció, discs de fre perforats i ventilats, llandes de 18 o 19 polzades, pinces de sis pistons i neumàtics Michelin Pilot Sport Cup 2 de sèrie.

Amb tot, el Golf GTI es diferencia del Golf R perquè segueix utilitzant un esquema de tracció davantera –la versió R disposa d’un sistema de tracció integral Haldex– i en un preu que tot i apropar-se molt al d’un Golf R encara és una mica inferior: el Golf GTI TCR costarà 43.000 euros al nostre mercat, uns 1.500 euros menys que els Golf R d’accés menys equipats.