Camió autònom
Ferran Vital

Com serà el camió elèctric que Tesla presenta aquest dijous a la nit?

Us avancem algunes claus del futur camió elèctric de Tesla, d'imminent presentació

Tesla postposa el seu camió elèctric fins al 16 de novembre / TESLA Zoom

L'empresari sud-africà Elon Musk tornarà a ser el centre de l'atenció informativa aquest dijous al vespre (la matinada de divendres, hora catalana) amb la presentació del primer camió elèctric -i presumiblement autònom- de la història de la indústria automotriu.

L'arribada del 'semitruck' -és a dir, camió lleuger- de Tesla és un autèntic baló d'oxigen per als californians, per primer cop posats en dubte a causa dels continuats retards en la fabricació del Model 3 i les quantioses pèrdues que arrossega la companyia en l'actual exercici comptable.

Tot i que Tesla no ha facilitat cap dada o xifra oficial del seu nou vehicle (i segurament ens reserva alguna sorpresa durant la presentació), ja s'han filtrat algunes informacions al respecte del sistema de propulsió o autonomia del 'semitruck' de Tesla.

Elèctric i potent

L'esquema elèctric del camió de Tesla és innegociable, però sí que s'han generat alguns dubtes al voltant de l'autonomia real d'aquest vehicle, i sobre la seva utilitat real com a alternativa als camions tradicionals.

Segons apunten les primeres informacions, el camió de Tesla disposarà d'unes grans bateries sota la cabina que haurien de permetre una autonomia d'ús real entre els 300 i els 400 quilòmetres, tot i que algunes previsions més optimistes apunten que podria arribar als 500.

El que sembla molt clar és que el camió de Tesla utilitzarà dos motors elèctrics -no sabem si encara si un sobre cada eix o directament sobre cadascuna de les rodes davanteres- amb una potència combinada que podria arribar, en el millor dels casos, als 1.000 CV de potència.

La revolució autònoma

Fins aquí el camió de Tesla no és gaire diferent dels camions elèctrics presentats per Mercedes-Benz, per exemple. La gran diferència amb els seus rivals és que utilitzarà el nivell 3 de conducció autònoma, i fins i tot preveu la possibilitat d'adoptar el nivell 4 en un futur no gaire llunyà.

Cap altre camió pot oferir, ara mateix, un nivell 3 de conducció autònoma

D'aquesta manera Tesla inicia el camí cap a la distribució autònoma i elèctrica de mercaderies, un nou horitzó que obre un ventall de possibilitats molt gran. Amb tot, el camió de Tesla no es començaria a fabricar fins d'aquí 2 anys com a mínim.