Indústria
Ara Motor

Seat fabricarà l'Arona i el León a Algèria per abastir el mercat nord-africà

Els de Martorell segueixen internacionalitzant la seva producció al nord d'Àfrica, un mercat estratègic per a la marca

Seat fabricarà l'Arona i el León a Algèria per abastir el mercat nord-africà / SEAT Zoom

Penetrar en el mercat algerià era un dels grans objectius del grup Volkswagen quan va inaugurar una planta de producció a la ciutat de Relizane, a uns 200 quilòmetres d'Alger. La raó del desembarcament del grup alemany era evitar els alts impostos i taxes d'entrada en un mercat molt atractiu amb més de 40 milions d'habitants, grans reserves de gas natural i un creixement econòmic sostingut que repercuteix en un augment de la qualitat de vida. A més, fins aleshores el mercat estava gairebé monopolitzat per Renault i les seva aliada Nissan, que ja fabricaven a l'interior del país –i al veí Marroc– per evitar els aranzels als seus vehicles.

El grup Volkswagen va fabricar més de 17.000 cotxes a Relizane durant tot el 2017, 8.000 dels quals eren Seat Ibiza de l'anterior generació fabricats per peces i mòduls a Martorell, enviats per vaixell a Algèria i finalment muntats a la planta de Relizane.

L'externalització de la producció dels models de Seat al mercat africà no ha de suposar cap pèrdua de llocs de treball a Martorell

L'aposta algeriana de Seat creixerà durant aquest 2018 perquè el president de la companyia, Luca de Meo, i el vicepresident, Klaus Ziegler, van reunir-se a Alger amb el primer ministre algerià, Ahmed Ouyahia, i el ministre d'Indústria, Youcef Yousfi, per avançar en els plans de la marca al país nord-africà.

Entre altres objectius, Seat vol introduir la nova generació de l'Ibiza al mercat africà acoblant les peces d'aquest model a la factoria de Relizane, alhora que vol fer una aposta estratègica pels motors de GNC (gas natural comprimit) a un dels principals productors mundials d'aquest combustible.

Aquest pla inclou augmentar a mitjà termini els 550 treballadors actuals a 1.800 i incrementar la producció de vehicles a la fàbrica algeriana. A Relizane també s'hi fabriquen –més ben dit, s'hi acoblen– tres models més del grup: els Volkswagen Caddy i Golf i l'Skoda Octavia, amb menys incidència al mercat que l'Ibiza.

León i Arona, el següent pas

El president Luca de Meo va apuntar que durant els pròxims mesos la planta de Relizane també podria rebre la producció de dos models més, el León i l'Arona, per al mercat algerià. La fórmula seria la mateixa que s'ha utilitzat amb l'Ibiza i la resta de cotxes fabricats a Algèria: enviar els mòduls i les plataformes per acoblar-los a la planta algeriana i esquivar els aranzels d'entrada al país africà.