Novetats
Ara Motor

Rolls-Royce Cullinan, el SUV amb més luxe que s'ha fabricat mai

La llegendària casa britànica presenta el seu primer totcamí, el Cullinan

El Rolls-Royce Cullinan / ROLLS-ROYCE Zoom

N'hi ha que ho consideraran un sacrilegi, però Rolls-Royce, la marca de cotxes de luxe per antonomàsia, ha presentat el Cullinan, el primer SUV de la centenària història de la marca britànica. Hi ha un segment del mercat que demana totcamins de luxe, on fins ara havien coexistit els Bentley Bentayga i els Range Rover més equipats, i que hauran de fer un lloc al nouvingut Rolls-Royce Cullinan.

Rolls-Royce Cullinan Zoom

Rolls-Royce Cullinan / Rolls-Royce

El mot Cullinan fa referència al diamant més gros que s'ha trobat mai, ara fa una mica més d'un segle a la que aleshores era colònia britànica de Sud-àfrica, i que és propietat de la reina d'Anglaterra. El fet que Rolls-Royce hagi escollit aquest nom exemplifica el valor que té aquest vehicle per a la història de la marca.

El Cullinan deu el seu nom al diamant més gros de la història, trobat ara fa un segle a Sud-àfrica

Estèticament el Cullinan aporta una imatge de poder i múscul potent, gràcies a les nervadures laterals, la prominent calandra central i la línia de la cintura del vehicle. El Cullinan fa 5,34 metres de llarg, 2,1 d’ample i 1,8 d’alt. Unes mides considerables, per sobre de la mitjana del seu segment. A més, pesa més de 2.600 quilos en buit, disposa de tracció integral i d'un sistema de suspensió neumàtica per fer escapades fora de l'asfalt.

Rolls-Royce Cullinan Zoom

Rolls-Royce Cullinan / Rolls-Royce

El disseny del primer SUV de Rolls-Royce està tenint una acollida poc entusiasta dels crítics i el públic en general, perquè no ens acaba d’encaixar el disseny clàssic de Rolls-Royce maridat amb una carrosseria d'un cotxe totcamí. Els interiors mantenen el disseny elegant i de gran luxe del Phantom, i els clients el poden personalitzar al seu gust fins a l'extrem.

Interiors Rolls-Royce Cullinan Zoom

Interiors Rolls-Royce Cullinan / Rolls-Royce

Pel que fa a l'apartat mecànic, Rolls-Royce utilitzarà un motor de dotze cilindres en V (o V12, si ho preferiu) que entrega 571 CV i 850 Nm de parell, amb un consum mitjà homologat de més de 12 litres cada cent quilòmetres, tot i que probablement aquesta xifra és irrellevant per als clients d’aquest monstre britànic.