Cotxe elèctric
Motor Novetats 08/02/2020

Ora R1, el cotxe elèctric més barat del món

Aquest vehicle elèctric urbà xinès té uns 250 quilòmetres d’autonomia teòrica i costa menys de 10.000 euros

Ara Motor
2 min
Ora R1, el cotxe elèctric més barat del món

Ora és la filial elèctrica i assequible del gran fabricant xinès Great Wall, especialitzada en cotxes petits pensats per moure’s en entorns urbans de manera ràpida i a un preu assequible: el seu producte estrella, l’Ora R1, costa tan sols 7.500 euros a la Xina, un cop aplicats els descomptes i ajudes governamentals pertinents.

La marca xinesa prepara ara el salt al mercat indi, en què l'R1 ha sigut presentat aquest mateix mes de febrer. Més endavant l’estratègia d’Ora i la seva matriu Great Wall passa per començar a comercialitzar el producte al mercat europeu, tot i que primer caldrà que homologui tots els controls de qualitat i seguretat de la Unió Europea.

Ora R1

L’arribada de l’Ora R1 al subcontinent indi ha aixecat una gran expectació, ja que pot ser un model capaç de fer augmentar les vendes de cotxes elèctrics a les grans megalòpolis índies, que tenen en la contaminació produïda pels cotxes de combustió un dels grans reptes de futur com a país.

El petit R1 és un cotxe elèctric de menys de 3,5 metres de llarg i 1,6 d’ample amb una estètica amb un punt retro que recorda la de l'Honda E i la del ja conegut Smart Forfour. Mecànicament utilitza un motor elèctric de 47 CV de potència que li permetrien arribar a una velocitat punta de 105 km/h (més que suficient per moure’s en entorns urbans) i unes bateries de 33 kWh de capacitat, que suposarien uns 280 quilòmetres d’autonomia teòrica.

Interior Ora R1

Pel que fa als interiors, el flamant Ora R1 disposa d’una gran pantalla central tàctil i una disposició de comandaments una mica espartana, però funcional i prou moderna per als criteris de qualitat i confort europeus.

Tot i que encara és un misteri saber si mai veurem l’Ora R1 (o un altre model de la marca xinesa) circulant pels carrers de les grans ciutats del nostre país, sembla que la fórmula d’un cotxe elèctric de tall urbà funcional i amb prou autonomia a un preu al voltant dels 10.000 euros per cobrir les necessitats quotidianes de la major part de la població podria ser una solució de futur força interessant en el nostre mercat.

stats