Cotxe elèctric
Ara Motor

Honda e Prototype, elèctric i assequible

Els japonesos mostren el disseny definitiu del seu nou model elèctric

Honda e Prototype, elèctric i assequible / HONDA Zoom

L’Honda e Prototype no és un prototip qualsevol. És el disseny pràcticament definitiu del nou compacte elèctric que ha de marcar el futur de la marca asiàtica, un cotxe senzill i amb un disseny ‘retro’ i ‘vintage’ amb tracció posterior i uns 200 quilòmetres d’autonomia.

Honda e Prototype Zoom

Honda e Prototype / Honda

Més enllà del seu disseny clàssic i que ha tingut una bona acollida per part de crítica especialitzada i del gran públic en general, un dels punts forts del nou elèctric d’Honda és el seu sistema de càrrega ràpida, capaç de recarregar les bateries fins a un 80% de la seva capacitat (equivalent a uns 160 quilòmetres) en només mitja hora.

Un dels detalls estètics i tecnològics que criden més l’atenció del seu disseny és l’absència de retrovisors convencionals, que han estat substituits per càmeres que es projecten en dues pantalles digitals de l’interior de l’habitacle. Així el cotxe millora el seu coeficient aerodinàmic en reduir la fricció dels elements amb l’aire millorant l’aerodinàmica, alhora que mostra el potencial tecnològic de la marca japonesa i una de les seves apostes de futur.

Interior Honda e Prototype Zoom

Interior Honda e Prototype / Honda

Els interiors del prototip elèctric d’honda mostren un quadre d’instruments i un tauler totalment digitals amb insercions de materials de qualitat com la fusta o plàstics tous. El disseny dels interiors és ergonòmic, minimalista i molt racional, i presenta pocs botons per interaccionr amb el vehicle.

L’Honda e Prototype estrenarà la nova plataforma elèctrica que la marca japonesa ha estat desenvolupant els darrers anys i que permetrà fabricar diversos models aprofitant el seu xassís, bastidor i elements mecànics. A més a més, segons apunten les primeres informacions, el cotxe elèctric tindrà un preu ajustat, no gaire superior als 20.000 euros i a anys llum del Tesla Model 3, l’actual referent elèctric del segment.