Esportius
Ara Motor

Ford Mustang Shelby GT500: el Mustang més macarra de la història

La nova preparació esportiva del Mustang arriba als 771 CV de potència

Ford Mustang Shelby GT500: el Mustang més ‘macarra’ de la història / FORD Zoom

El Ford Mustang és un dels cotxes més desitjats de la història. De fet, aquest Muscle Car americà s’ha convertit ja en una icona mundial, en un aparell que va més enllà de l’automoció per convertir-se en un element més de la cultura nord-americana contemporània.

Ara Ford vol anar més enllà amb el nou Mustang Shelby GT500 que començarà a vendre la tardor vinent i que extreu 771 CV i 847 Nm de parell del seu motor V8 5.2 posat a punt per Shelby. El propulsor ha estat modificat amb l’ús massiu d’alumini a la carcassa i la culata, unes noves bieles forjades més resistents i lleugeres i un nou compressor volumètric. Totes aquestes millores fan que el motor sigui més potent, rígid i efectiu.

Detall motor V8 Mustang Shelby GT500 Zoom

Detall motor V8 Mustang Shelby GT500 / Ford

El Mustang Shelby GT500 també utilitza una caixa de canvis automàtica específica de doble embragatge i set relacions signada per Tremec i un eix de transmissió que comunica el motor amb l’eix posterior fabricat en fibra de carboni.

Detall aleró Mustang Shelby GT500 Zoom

Detall aleró Mustang Shelby GT500 / Ford

A part de la millora mecànica, el nou Mustang Shelby GT500 també disposa d’unes llandes de 20 polzades de fibra de carboni associades a uns neumàtics Mchelin Pilot Sport Cup 2 i uns frens gegants de sis pistons i 420 mil·límetres de diàmetre signats per Brembo. Per acabar, el Mustang Shelby GT500 utilitza un espectacular aleró també de fibra de carboni heretat dels models GT4.

Detall llandes Mustang Shelby GT500 Zoom

Detall llandes Mustang Shelby GT500 / Ford

Els interiors del Mustang Shelby GT500 també es posen a punt amb uns seients específics signats per Recaro, inspirats en els de competició, i diverses aplicacions com el cronòmetre o el mesurador de forces G pensades per un ús intensiu en circuit.

Interior Mustang Shelby GT500 Zoom

Interior Mustang Shelby GT500 / Ford

Com és habitual en aquesta mena de cotxes, el Mustang Shelby GT500 té un mode ‘drag race’ amb ‘launch control’ que permet sortir disparat en curses d’acceleració i un nou mode anomenat ‘line block’ que bloqueja les rodes davanteres i permet cremar neumàtics fent ‘donuts’ o derrapades a l’asfalt.

Mustang Shelby GT500 Zoom

Mustang Shelby GT500 / Ford

Però per poder comprar el nou Mustang Shelby GT500 caldrà sort i una bona cartera, ja que Ford no té previst comercialitzar el seu cotxe a Europa i se centrarà en el mercat nord-americà.