Furgoneta elèctrica
Ara Motor

Fiat E-Ducato, la primera furgoneta elèctrica italiana

L’E-Ducato és la versió elèctrica de zero emissions de la furgoneta gran de Fiat, que arribarà als 120 CV de potència

Fiat E-Ducato, la primera furgoneta elèctrica italiana / FIAT Zoom

L’any passat Fiat va presentar la nova generació de la seva furgoneta gran, anomenada Ducato, amb una capacitat de càrrega excepcional i enfocada a un ús comercial intensiu. Ara li toca el torn a la versió elèctrica d'aquesta furgoneta italiana, que es dirà E-Ducato i disposarà d'un motor elèctric que oferirà una potència de 120 CV i que es podrà associar a dues opcions de bateria diferents.

Fiat E-Ducato. E-Ducato Combi i E-Ducato Panorama Zoom

Fiat E-Ducato. E-Ducato Combi i E-Ducato Panorama / Fiat

Estèticament, la nova E-Ducato és difícil de distingir de la resta de furgonetes Ducato amb motor de combustió, més enllà d’un endoll situat al costat de la porta del conductor. A banda d’això, l’E-Ducato ofereix entre 10 i 17 metres cúbics de volum per omplir i la càrrega màxima arriba als 1.950 quilos. A més, Fiat ja ha anunciat que l’any vinent incorporarà versions Combi i Panorama enfocades al transport de persones, amb capacitat de fins a 9 ocupants.

Aquesta furgoneta elèctrica també disposa d’un gran carregament de seguretat de sèrie, amb elements com detector d’angle mort, frenada automàtica, sistema de reconeixement automàtic de senyals, detector de trànsit creuat i avisador de canvi involuntari de carril, entre altres.

Interior Fiat E-Ducato Zoom

Interior Fiat E-Ducato / Fiat

Per acabar, la nova E-Ducato farà servir dues opcions amb bateries de liti de 47 kWh o de 79 kWh, que oferiran una autonomia de 220 o 360 quilòmetres teòrics, sobretot en un ús urbà, que alimentaran l’únic motor elèctric de 120 CV i 280 Nm de parell.

El que encara no ha confirmat Fiat és el preu final d'aquesta versió elèctrica (i de les carrosseries Panorama i Combi) ni el temps de càrrega aproximat de les bateries de 47 i 79 kWh.