Cotxe elèctric
Ferran Vital

El nou Escarabat serà elèctric i de tracció posterior

La revista britànica 'Autocar' recull unes declaracions del president de Volkswagen, Herbert Diess

El nou Escarabat serà elèctric i de tracció posterior / VOLKSWAGEN Zoom

L’Escarabat o Beetle és un cotxe emotiu i romàntic per a diverses generacions de conductors. Una icona del primer fabricant alemany que ara, segons apunta la revista britànica 'Autocar', es convertirà en un model elèctric de zero emissions.

El pla del president de Volkswagen, Herbert Diess, és utilitzar la plataforma modular 100% elèctrica que estrenarà el nou I.D. Buzz, la reinterpretació de la icònica furgoneta ‘hippie’ de Volkswagen, per crear un segon model 100% elèctric que enllaci la història i el llegat de la marca de Wolfsburg amb les noves tecnologies no contaminants pròpies del segle XXI.

Segons Diess, el nou Beetle “utilitzarà un esquema de tracció posterior” a diferència del model actual. I és que segons el president de Volkswagen l’actual Escarabat “no respon a l’herència i el llegat del model original” del qual, convé no oblidar-ho, Porsche va crear el 911.

I és que la nova plataforma elèctrica del grup Volkswagen, anomenada MEB (Modular Electrification Toolkit) permet generar cotxes que utilitzin un sistema de tracció davantera, posterior o integral sense grans modificacions estructurals.

L’Escarabat original es va fabricar entre els anys 1939 i 2003, amb una producció total de més de 20 milions d’unitats. L’actual Escarabat o Beetle és una evolució del New Beetle, aparegut al 1997, i que comparteix pràcticament tots els elements mecànics amb el Golf, model del qual deriva. El nou Beetle elèctric seria la tercera gran reconversió de l’icònic Escarabat, i aquest cop amb tecnologies pròpies del segle XXI.