Superbike
Ara Motor

Ducati Panigale V4, obscur objecte de desig

Els de Borgo Panigale presenten la seva darrera creació, amb ADN de MotoGP

Ducati Panigale V4, obscur objecte de desig / DUCATI Zoom

Ahir al vespre Ducati va presentar la seva darrera creació, la Panigale V4, la gran novetat que la marca italiana prepara pel Saló de Milà que comença aquesta setmana.

Aquesta obra mestra de l'enginyeria italiana empra un motor de 4 cilindres de 1.100 centímetres cúbics de cilindrada per oferir una potència descomunal que arriba als 226 CV de potència, cosa que la converteix en una autèntica 'Superbike' de competició.

226 CV per 173 quilos de pes Zoom

226 CV per 173 quilos de pes / Ducati

El xassís d'aquesta Panigale V4 està elaborat íntegrament d'alumini, i la seva plataforma integrarà diversos elements electrònics hederats de la tecnologia de competició, com ra el control de tracció Control Traction EVO, canvi semiautomàtic, pantalla digital TCT, frens Brembo, ABS amb assistència de frenada i fins i tot suspensió electrònica opcional.

La Panigale V4 tindrà dues variants encara més esportives, anomenades Panigale V4 S i V4 Speciale, que si bé utilitzen el mateix motor i tenen la mateixa potència, disposen de diversos elements estructurals modificats, com ara la forquilla de suspensió electrònica regulable signada per Öhlins a la roda davantera i un amortidor a la posterior de la mateixa marca, exclusives llandes d'alumini forjat -encara més lleugeres- i altres detalls que redueixen el pes de la moto fins a 3 quilos, homologant un pes final de 174 quilos en buit.

La Panigale V4 és una moto superlativa Zoom

La Panigale V4 és una moto superlativa / Ducati

Ara bé, la Panigale V4 no serà una moto assequible. El seu preu base serà de 25.190 euros, mentre que les versions prestacionals V4 S i V4 Speciale arribaran fins als 30.400 i 49.500 euros respectivament.