Cupra
Ara Motor

Cupra disposarà de set variants híbrides, elèctriques i de gas natural

El president Luca de Meo desvela part de l’estratègia en una entrevista a 'Automotive News'

Cupra disposarà de set variants híbrides, elèctriques i de gas natural / SERGIO DOMÍNGUEZ Zoom

Luca de Meo va ser un dels impulsors del renaixement d’Abarth, la filial d’alt rendiment i de competició de Fiat, que actualment ja és una marca independent amb èxit comercial dins el grup FCA. L’italià ha volgut repetir la seva jugada ara dins el grup Volkswagen amb el naixement de Cupra com una marca independent i diferenciada de la resta de la gamma de Seat, tot apostant per models de més qualitat i gran rendiment esportiu.

De fet, la marca Cupra, encara enquadrada dins de Seat, va presentar un espectacular creixement comercial durant l’any 2017, quan va arribar a vendre més de 10.000 unitats del León Cupra, un model especialment apreciat als dos principals mercats europeus, Alemanya i el Regne Unit.

Aquesta demanda del mercat va animar els responsables de Seat –encapçalats pel mateix Luca de Meo– a explotar Cupra com una marca independent i de més qualitat que la resta de gamma Seat. Així en podrien obtenir un marge comercial més gran i amb millor imatge de marca (convé dir que Seat té poc prestigi al nord dels Pirineus).

Segons afirma Luca de Meo a l’entrevista, “Cupra començarà amb set models derivats de Seat, però també és possible que desenvolupi models propis en el futur”. A més, De Meo ha afirmat que espera que Cupra capitalitzi aviat “el 10% del volum de vendes de Seat, i fins i tot una mica més” de cara al 2020.

Luca de Meo vol que Cupra signifiqui el 10% de les vendes de Seat en dos anys

Aquest creixement comercial també dependrà del nou León híbrid endollable o ‘plug-in’ que Seat i Cupra podrien tenir a punt l’any 2019, just després de l’arribada de la quarta generació del compacte català. Segons es pot deduir, de les paraules del president de Seat, serà Cupra la que estrenarà les mecàniques híbrides del León.

A més del León híbrid ‘plug-in’, Cupra està treballant en una versió esportiva que utilitzarà motors TGI o de gas natural, i fins i tot una versió totalment elèctrica, com va deixar patent el Cupra e-Racer, amb què ens va sorprendre la marca catalana al Saló de Ginebra.