Saló de París
Ara Motor

Citroën es llança a l’aventura elèctrica amb el nou C5 Aircross Hybrid

El nou totcamí francès disposarà d’una versió híbrida endollable de 230 CV

Citroën es llança a l’aventura elèctrica amb el nou C5 Aircross / CITROËN Zoom

Citroën presentarà la versió híbrida endollable del nou C5 Aircross al Saló de París que obrirà les portes d’aquí un parell de setmanes, en la que serà la punta de llança de l’ofensiva ecològica de la marca francesa.

Citroën vol que el 80% de la seva gamma comercial ofereixi variants electrificades el 2023, i aquesta versió elèctrica endollable del C5 Aircross serà el puntal tecnològic i elèctric de la marca. I és que el nou C5 Aircross, un SUV amb ànima de monovolum, disposarà de fins a 20 ajudes a la conducció que li permetran arribar a un nivell 2 –sobre 5– en l’escala de la conducció autònoma.

El C5 Aircross serà autònom nivell 2 Zoom

El C5 Aircross serà autònom nivell 2 / Citroën

El nou C5 Aircross serà un vehicle farcit de tecnologia on destaca la pantalla tàctil central de 12 polzades amb navegador amb gràfics en 3D i un carregador de mòbil sense fils, a més de control de creuer adaptatiu, sistema de manteniment de carril, assistent d’aparcament amb càmera zenital i un nou sistema Start&Go.

C5 Aircross Hybrid Zoom

C5 Aircross Hybrid / Citroën

Més enllà de la seva càrrega tecnològica, el nou C5 Aircross Hybrid arribarà al mercat l’any 2020 i disposarà d’una potència total combinada de 230 CV i una autonomia en mode totalment elèctric superior als 60 quilòmetres.

Les mecàniques tradicionals

La marca francesa també oferirà dos motors gasolina (1.2 PureTech de tres cilindres i 1.6 PureTech de quatre cilindres), amb potències de 130 o 180 CV, i dos dièsels de quatre cilindres (1.5 BlueHDI i 2.0 BlueHDI) amb idèntiques potències. Tot i que no existirà cap versió de tracció integral (totes les mecàniques són de tracció davantera), el C5 Aircross disposarà de diversos modes de conducció amb Grip Control i fins i tot un sistema de descens anomenat Hill Assist.