BMW X6 M Competition, un SUV que va a SAC
La marca bavaresa presenta les versions M i M Competition del nou X6, que ara arriba als 625 CV per menjar-se el món
Després d’haver presentat el nou X6 aquest estiu, BMW finalment ha presentat les versions més picants del seu totcamí esportiu cupè, els X6 M i X6 M Competition, que es presentaran oficialment durant el saló de Los Angeles i que arribaran al nostre mercat el mes de maig vinent.
El nou X6 M destaca per una estètica encara més esportiva i musculada gràcies a diversos detalls, com la calandra enfosquida de color negre, les grans entrades d’aire davanteres, un nou aleró posterior i fins i tot un difusor esportiu posterior que allotja quatre cues d’escapament de titani de tall esportiu.
Pel que fa als interiors, BMW ha millorat la qualitat percebuda dels materials utilitzats gràcies a uns nous seients esportius multifunció, un volant esportiu M i pedals d’alumini, entre altres. A més a més, el nou X6 M incorpora un nou quadre d’instruments digital BMW Live Cockpit Professional que millora la nitidesa de la resolució i la gestió del sistema d’infoentreteniment, i permet modificar els paràmetres i modes de conducció del cotxe i gestionar les informacions que vol rebre en el seu ‘head-up display’.
SUV o SAC, qüestió de gustos
A BMW han inventat un nou concepte que pot inaugurar tot un segment: els SAC. Els SAC (sports activity coupé) és com els de Munic anomenen l'evolució dels totcamins tradicionals maridats amb formes i dissenys de cotxes cupè de tall esportiu.
Un dinosaure amb cor d’atleta
Mecànicament, el nou X6 M utilitza un motor V8 4.4 TwinPower Turbo que arriba als 600 CV, tot i que les versions X6 M Competition veuen incrementada la seva potència fins els 625 CV, mantenint el mateix parell de 750 Nm.
Aquest SUV cupè esportiu té una velocitat limitada electrònicament de 250 km/h, tot i que opcionalment pot arribar als 290 km/h en cas d’equipar el paquet M Driver’s Package, i una capacitat d’accelerar de 0 a 100 en 3,9 segons –3,8 segons en el cas de la versió M Competition.
Les dues versions M utilitzen de sèrie un canvi automàtic Steptronic de vuit relacions i el sistema de tracció total M xDrive, que envia més parell a l’eix posterior gràcies a un nou diferencial posterior. La gran novetat d’aquest sistema és que permet incorporar també dos nous modes de conducció anomenats 4WD i 4WD Sport, que mantenen l’eficiència i eficàcia d’un sistema de tracció integral però intenten garantir la motricitat i les sensacions més pures d’un vehicle de tracció posterior.
A banda de les millores mecàniques, el departament BMW Motorsport ha millorat la rigidesa torsional del xassís i el sistema de direcció i suspensió per millorar l’experiència dinàmica i fer d’aquest totcamí gran un autèntic SUV esportiu.