Saló de Ginebra
Ara Motor

Audi R8 V10 RWS: edició limitada

L’esportiu d’Audi estrena plataforma de tracció posterior

Audi R8 V10 RWS: edició limitada / AUDI Zoom

Ja us hem explicat en alguna ocasió que el sistema de tracció integral Quattro és una de les senyals d’identitat que mantenen l’essència i la tradició dels cotxes esportius d’Ingolstadt, però en aquesta ocasió el departament Audi Sport ha volgut crear una edició limitada i exclusiva de només 999 unitats del seu icònic esportiu R8 amb un sistema de tracció posterior o RWS (Rear Wheels Series).

L'Audi R8 V10 RWS a Ingolstadt Zoom

L'Audi R8 V10 RWS a Ingolstadt / Audi

L’Audi R8 V10 RWS manté el motor atmosfèric de deu cilindres en V d’origen Lamborghini i 540 CV de potència situat en posició central -just darrere dels dos seients de l’habitacle- que permet accelerar de 0 a 100 en 3’7 segons, però el fet de no disposar de sistema de tracció Quattro li permet un estalvi d’uns 50 quilos a la bàscula.

Detall motor V10 Zoom

Detall motor V10 / Audi

A més, aquesta edició limitada ha estat posada a punt d’acord a les especificacions del cotxe i les seves necessitats de tracció i reglatges mecànics, diferents als dels cotxes de tracció integral. Audi Sport n’ha modificat les suspensions i restablert l’equilibri de pesos (un 40% del pes sobre l’eix davanter i un 60% sobre el posterior) per fer més segur i efectiu aquesta edició exclusiva.

Detall esquema mecànic Zoom

Detall esquema mecànic / Audi

El tarat de les suspensions, la gestió de l’electrònica i els reglatges mecànics fan que aquest R8 V10 RWS sigui capaç de derrapar de forma segura i controlada, una característica molt apreciada pels amants del ‘drifting’ i molt espectacular visualment per la seva plasticitat. Tot fa pensar que aquesta primera edició d’un Audi amb tracció posterior o propulsió és una primera presa de contacte i que els d’Ingolstadt ja estan treballant per noves edicions exclusives dels seus models més prestacionals.

És uns 50 quilos més lleuger Zoom

És uns 50 quilos més lleuger / Audi

Amb tot, el flamant Audi R8 V10 RWS no serà gens barat: si voleu una de les 999 unitats exclusives us haureu de gratar la butxaca, ja que les versions cupè costaran 168.500 euros i les descapotables o 'Spyder' costaran 183.520 euros al nostre mercat.