Novetats
Ferran Vital

Alpine A110, 252 CV de passió pura per 61.500 euros

Renault presenta el seu nou esportiu biplaça al mercat espanyol, un cotxe pensat per gaudir al volant

Alpine A110, 252 CV de passió pura per 61.500 euros / RENAULT Zoom

És un dels cotxes més esperats de l’any. Renault ha decidit ressuscitar el mític Alpine A110, un dels símbols de mitjans del segle passat, capaç de guanyar Campionats Mundials de Ral·li l’any 1973 o les 24 Hores de Le Mans de l’any 1978.

Vista posterior Zoom

Vista posterior / Alpine

Àgil, divertit i potent, l’Alpine A110 arribarà com una edició limitada de 1.955 unitats –en honor a l’any que va aparèixer el model original– anomenada Prèmiere Édition i que es va vendre en tan sols cinc dies. Amb tot, és possible reservar els models de sèrie, que costen 61.500 euros, un preu sensiblement inferior al dels seus dos grans rivals, el Porsche Cayenne i l’Alfa Romeo 4c.

Alpine A110 2018 Zoom

Alpine A110 2018 / Renault

L’Alpine A110 utilitza un motor 1.8 TCe (benzina) turbo de 4 cilindres, una evolució del que ja utilitza el Mégane RS, associat a un canvi automàtic de set velocitats i doble embragatge, amb lleves rere el volant, que ofereix 252 CV de potència –tot i que algunes informacions apunten que aquest motor podria ser actualitzat fins arribar als 300 CV de potència– col·locat en posició central longitudinal (per darrere dels seients) i que envia la potència a les rodes posteriors.

De 0 a 100 en 4,5 segons i amb una velocitat màxima limitada a 250 km7H, l'Alpine A110 promet emocions fortes al circuit i a carreteres de muntanya

Per garantir l’efectivitat d’aquest model i la seva lleugeresa, Alpine ha utilitzat un ús massiu de materials lleugers com la fibra de carboni que permeten homologar un pes en buit de 1.178 quilos (180 quilos més que el 4c).

Alpine 2018 Zoom

Alpine 2018 / Renault

Alpine no ha deixat res a l’atzar i ha encarregat el sistema de frenada a Brembo, i les suspensions, a Otto Fuchs (de tipus triangular sobre els dos eixos) i els seients de tipus baquet a Recaro, a més d’utilitzar uns neumàtics específics desenvolupats per Michelin.

Per acompanyar el desembarcament del nou cotxe, Renault ha anunciat l’inici d’un nou campionat monomarca anomenat Alpine Cup durant el 2018 i ha renovat la participació de la mítica marca francesa al Campionat Mundial de Resistència de la FIA.