Novetats
Ara Motor

L’Alfa Romeo Tonale serà el primer cotxe de la nova aliança PSA-FCA

El SUV italià utilitzarà la nova plataforma modular CMP, compatible amb el desenvolupament de cotxes elèctrics

Alfa Romeo Tonale / SERGIO DOMÍNGUEZ Zoom

Alfa Romeo va presentar el nou Tonale al Saló de Ginebra d’aquest any com un dels últims taulons de salvació d’una marca en perill d’extinció. De fet, el Tonale ha de ser el primer cotxe electrificat de la marca llombarda, una espècie de crossover cupè o CUV electrificat  que vol unir la tendència dels totcamins amb l’essència esportiva dels cupès de tacte més o menys esportius.

El pla incial d’Alfa Romeo era que el nou Tonale fos un cotxe molt tecnològic, ecològic i dotat d’una estètica espectacular. A Ginebra els milanesos van explicar que el Tonale disposaria d’un sistema híbrid endollable (PHEV) que hauria de compartir amb els nous Jeep Renegade i Compass i que oferiria més de 50 quilòmetres d’autonomia en mode totalment elèctric, tracció integral i unes potències compreses entre els 190 i els 250 CV, en funció de la versió.

Canvi de plans

Però la fusió entre els grups FCA i PSA ha fet canviar de plans els responsables de la marca llombarda, i finalment el nou Tonale serà el primer model que aprofitarà les sinergies de la nova aliança. Així doncs, tal com publica el portal Automotive News, el nou Tonale farà servir una plataforma ja existent del grup PSA –molt possiblement la CMP que ja fan servir els nous Peugeot 208 i Opel Corsa– i que permet oferir versions amb motor de combustió dièsel o gasolina, híbrides, híbrides endollables i del tot elèctriques d’un mateix model sense grans costos de desenvolupament.

De fet, els actuals Opel Corsa i Peugeot 208 elèctrics ofereixen un motor elèctric de 136 CV de potència i un paquet de bateries de 50 kWh, i molt aviat Peugeot presentarà la versió totalment elèctrica del seu SUV 2008.

Interior Alfa Romeo Tonale Zoom

Interior Alfa Romeo Tonale / Alfa Romeo

Aquesta aposta farà que el nou Alfa Romeo Tonale pugui ser una realitat amb uns costos de desenvolupament molt continguts, vitals per a la continuïtat i la viabilitat d’una marca que no passa els seus millors moments en vendes. Les previsions són que el Tonale sigui una realitat l’any 2022, i que es converteixi en el model més venut de la mítica marca transalpina.

El que caldrà veure encara és com encaixa aquest nou SUV electrificat amb la resta de la gamma d’Alfa Romeo, sobretot si finalment utilitza la nova plataforma modular CMP o EMP2 del grup Peugeot-Citroën, especialment ara que els nous Stelvio i Giulia havien reorientat la marca cap un públic i segment més premium, destinat a enfrontar-se amb BMW o Porsche.