Els 5 cotxes de segona mà més venuts
Us expliquem quins són els cotxes de segona mà més venuts a Espanya
La gestió dels últims mesos de la pandèmia, l’escassetat de microxips, el preu dels cotxes nous i la invasió russa a Ucraïna han fet que les vendes de cotxes nous hagin caigut moltíssim durant els anys 2021 i el que portem de 2022. Paral·lelament, s’han incrementat la venda i les cerques als principals cercadors de vehicles d’ocasió i de segona mà de cotxes amb menys de cinc anys d’antiguitat o de pocs quilòmetres per cobrir les necessitats de mobilitat de la població.
Les vendes de cotxes d’ocasió (amb preus més assequibles) també s’ha disparat en els últims mesos. I és que molts compradors prefereixen comprar un vehicle utilitzat en bon estat que els faci servei alguns anys esperant veure com s’acaba consolidant i perfilant l’electrificació dels vehicles nous a Europa. A continuació us oferim el rànquing dels cotxes de segona mà més venuts a Espanya aquest 2022, segons consta als anuaris d’Ideauto (Institut d’Estudis d’Automoció). En tots els casos trobem cotxes que en el seu dia van ser èxits de vendes, cosa que facilita que hi hagi més oferta en el mercat de segona mà, i de mides compactes i polivalents.
Renault Mégane
El Mégane segueix sent el rei en el mercat de segona mà. Aquest compacte francès és un vehicle polivalent amb carrosseries hatchback o de cinc portes, sedan o de tres volums i fins i tot versions amb carrosseria familiar de tipus ranxera. A tot això cal sumar-hi que el Mégane compta amb un assortiment gran de recanvis i mecàniques fiables i consums de carburant no gaire elevats, especialment en les versions amb motor dièsel DCi. El seu preu oscil·la entre els 2.500 i els 17.000 euros en funció de l’antiguitat i quilòmetres.
Volkswagen Golf
El Golf sempre figura entre els vehicles més desitjats de qualsevol rànquing. Cada cinc anys Volkswagen ha presentat noves actualitzacions tecnològiques i fins i tot de generacions noves, i això fa que el Golf sigui el segon cotxe de segona mà més venut a l’estat espanyol. Curiosament, aquest és un model que manté un valor de venda elevat, ja que tant les primeres generacions com les més modernes segueixen venent-se molt bé i tenint un públic fidel i entregat a aquest model. En funció del seu estat i dels quilòmetres és possible comprar unitats a partir dels 10.000 euros, però les generacions més modernes mantenen preus elevats, sovint fins i tot per sobre dels 25.000 euros.
Seat Ibiza
No hi ha al mercat un cotxe més funcional i polivalent però juvenil i divertit (idela per a esdevenir un primer cotxe) que el Seat Ibiza. Ja coneixem prou l’Ibiza, un vehicle robust, econòmic, fàcil de fer anar i sense grans problemenes mecànics, i del qual es pot adquirir una unitat de menys de deu anys i en molt bon estat per una quantitat relativament econòmica, per poc més de 10.000 euros.
Ford Focus
El gran rival del Golf i del Mégane és també un dels cotxes de segona mà més desitjats. El Focus sempre s’ha distingit per ser una mica més àgil, passional i reactiu que els seus rivals equivalents, i manté preus inferiors als del Golf per a cotxes amb quilòmetres i estat de manteniment similar. La seva forquilla de preus es mou entre els poc més de 1.000 euros dels Focus de primera generació (robustos i fiables com pocs) i els 17.000 dels de la generació actual.
Seat León
El León ha sigut el gran èxit de vendes de Seat en els últims vint anys d’història de la marca, i això fa que existeixi una gran oferta de vehicles de segona mà disponibles. Amb un preu una mica superior al d’un Ibiza, el León ofereix un plus d’espai, tecnologia i potència especialment valorat pels compradors. Al mercat es poden trobar unitats de la primera i la segona generació del León per poc més de 2.000 o 3.000 euros, però és que un model actual amb pocs quilòmetres costarà menys de 20.000 euros.