- Toyota Corolla 1.134.262
- Toyota Rav4 995.762
- Ford F-150 936.084
- Honda CR-V 736.980
- Honda Civic 697.945
- Nissan Sylphy 674.663
- Chevrolet Silverado 643.848
- RAM Pickup 631.445
- Volkswagen Tiguan 607.121
- Toyota Camry 592.648
Els 10 cotxes més venuts al món
Repassem quins han sigut els deu models més venuts a tot el món durant el 2020
L’any 2020 vam viure com s’aturava el món a causa d’una pandèmia que ningú esperava i que, entre moltíssimes desgràcies humanes, socials i econòmiques, també va enfonsar les vendes de cotxes nous. Amb tot, alguns fabricants i models han pogut sobreviure a l’any més fosc d’aquest segle amb un volum de vendes totals a tot el món que, si bé no és igual al d’altres anys, és acceptable tenint en compte el context internacional.
Curiosament, entre els deu cotxes més venuts del món n'hi ha sis de fabricants japonesos (tres Toyota, dos Honda i un Nissan), que es consoliden com els que més i millor han aguantat el tipus a escala mundial. Ara bé, alguns models específics dels mercats asiàtic o americà com el Toyota Camry han protagonitzat una important caiguda de vendes respecte al 2019 (210.000 unitats menys), i algun model nou com el Civic han patit els efectes de la davallada de les vendes i la febre dels SUV, que els han restat unes 100.000 vendes.
Els dos primers llocs del podi corresponen a dos models de Toyota, el nou Corolla i el Rav4, tots dos amb mecàniques híbrides, tecnologies d'última generació i una merescuda fama de fiabilitat mecànica i compromís amb la qualitat de fabricació dels seus productes. Tots dos models augmenten les vendes respecte a anys anteriors, i en el cas del Corolla consolida el seu liderat a escala global obtingut el 2019 amb un increment de més de 250.000 unitats venudes a tot el món.
Menció a banda mereix el Nissan Sylphy, que si bé és un model d’un fabricant japonès, és un cotxe fabricat i comercialitzat a la Xina i que ha estat capaç de vendre més de mig milió d’unitats al gegant asiàtic tot i veure’s les cares amb altres models sedan importants fabricats a la Xina per altres fabricants locals.
L’únic representant europeu en el top ten mundial és el Volkswagen Tiguan, el totcamí alemany, que perd dues posicions respecte a l’any anterior a causa d’una caiguda de més de 170.000 unitats venudes respecte al 2019. Amb tot, el grup Volkswagen al complert (que inclou Skoda, Seat, Audi o Cupra, entre altres) segueix liderant el rànquing mundial de fabricants, amb més de 10,8 milions de cotxes venuts a tot el món, seguit de molt a la vora per Toyota, que va vendre 10,5 milions de cotxes a tot el món l’any passat.
Menció a banda mereix el fenomen de les camionetes o pickups al continent americà. Ford, Chevrolet i RAM continuen a les posicions capdavanteres del rànquing gràcies a les seves camionetes, que en el cas de la RAM perd molt poques vendes respecte a un any normal com el 2019 i que en el de la Chevrolet Silverado i les sèries F de Ford (F-150 i derivats) fins i tot presenten un increment de vendes en un context de crisi generalitzada.
Fora dels llocs d’honor hi trobem el Volkswagen Golf, líder a Europa però no a tot el món, i que ocupa l’onzena posició amb 492.262 unitats. I per trobar el primer cotxe totalment elèctric del rànquing cal baixar fins a la setzena posició, ocupada pel Tesla Model 3, que ha obtingut un increment de vendes espectacular a tot el món fins a arribar a les 439.720 unitats, i que lidera alguns mercats europeus com els de Noruega o Àustria. Amb tot, l’hegemonia dels cotxes japonesos a tot el món es manté també fora dels primers llocs del rànquing, ja que cinc models japonesos més (Nissan Qashqai, Mazda CX-5, Toyota Yaris, Toyota Hilux i Honda Accord) es consoliden dins del grup d’immediats perseguidors del top ten mundial a poca distància del Golf.