Opel Corsa: la discreta sobrietat
El 1982 va començar la història de la fàbrica a Figueruelas (Saragossa), on s'han muntat gairebé el 70% dels Corsa que s'han despatxat arreu del món, especialment a Europa
Amb la producció de l’Opel Corsa va començar la història de la fàbrica d’aquesta marca a Figueruelas (Saragossa) el 1982.
Abans del naixement d’aquest cotxe, el model d’accés al seu catàleg per als compradors europeus era el Kadett, de dimensions més grans. El Corsa suposava un compacte disposat a lluitar contra molts competidors del segment més disputat del mercat, el B.
En les cinc generacions que hi ha hagut fins ara, el Corsa ha tingut moltes versions diferents, i ha obtingut unes vendes molt considerables, sobretot a Espanya.
La importància de les fàbriques de Seat, primer a la Zona Franca i després a Martorell; de Nissan, a Barcelona; de Ford, a Almussafes; de Citroën, a Vigo; de Peugeot, a Villaverde; de Volkswagen a Navarra; o de Renault, a Valladolid, sempre ha eclipsat una mica la dimensió de la factoria aragonesa, que ja no és propietat de l’americana General Motors sinó del grup francès PSA. Però la realitat és que aquesta fàbrica també ha tingut un pes específic en el teixit industrial espanyol. Va ser la primera fàbrica de cotxes que, a Europa, funcionava les 24 hores del dia. Actualment hi treballen més de cinc mil operaris, i té una capacitat de producció de més de 1.700 cotxes diaris. Els models que s’hi produeixen són el Meriva, el Mokka i el Corsa.
Dels gairebé 13 milions de Corsa que s’han despatxat a tot el mon -la majoria a Europa-, més de nou els han muntat a la fàbrica de Saragossa, des d’on òbviament no han tingut la mateixa capacitat de comunicació que els altres centres de producció de cotxes a l’Estat.