Hispano Suiza entrega el seu primer cotxe modern als Estats Units
La mítica marca catalana entrega el primer Carmen Boulogne al milionari nord-americà Michael Fux
Més d’un milió i mig d’euros ha pagat el milionari Michael Fux pel seu Hispano Suiza Carmen Boulogne, el primer vehicle de la nova etapa de la mítica marca catalana Hispano Suiza. Només fabricaran cinc unitats de l’exclusiu Carmen Boulogne, un model que es diferencia de la resta de cotxes Carmen pel color de la carrosseria de fibra de carboni i els diversos detalls de color coure a les llandes, la calandra, els retrovisors i les línies de nervadura del capó i del lateral del cotxe. A diferència del Carmen original, aquesta versió no té carenats o revestiments sobre l’eix posterior, i emfatitza la seva esportivitat respecte de la línia un punt més vintage de l'Hispano Suiza Carmen estàndard.
El Carmen Boulogne és l’evolució més potent i esportiva del Carmen, i passa dels 1.019 CV del model estàndard als 1.114 CV d’aquesta versió especial gràcies als dos motors de 450 kW de capacitat a les rodes posteriors. Les seves bateries de liti de 80 kWh de capacitat permeten que aquest esportiu tingui una autonomia elèctrica d’uns 400 quilòmetres i que es poden carregar en tan sols 30 minuts en un punt de càrrega ràpid o en sis hores en un endoll domèstic.
A més a més, gràcies a l’ús massiu de la fibra de carboni, el Carmen Boulogne s’aprima seixanta quilos i passa a homologar unpes de 1.630 quilos. L’augment de potència i la reducció de pes del Carmen Boulogne permeten que el cotxe passi a accelerar de 0 a 100 en menys de 2,6 segons i que la seva velocitat punta arribi als 290 km/h. Arribats a aquest punt convé recordar que la plataforma i els motors elèctrics del Carmen i del Carmen Boulogne deriven dels monoplaces de Fórmula E, la màxima categoria de vehicles elèctrics de competició.
El primer Hispano Suiza modern ha sigut entregat al seu propietari en el marc del Concurs d’Elegància Amelia Island, a l’estat nord-americà de Florida, i que el vehicle ha sigut modificat a gust del seu comprador, ja que la marca ofereix fins a 1.900 combinacions de colors de carrosseria, interiors o llandes possibles. De fet, aquesta primera unitat ha sigut pintada d’un exclusiu color anomenat Ocean Song Rose, inspirat en la flor preferida del seu propietari. Els interiors, en canvi, han sigut elaborats amb cuir de color blanc, però amb fil i insercions de color violeta, similar al color de la carrosseria, amb diversos detalls de fibra de carboni, alumini raspat, Alcántara i amb la gran pantalla de 10,1 polzades que fa la funció de quadre de comandaments.
Aquest és el primer cotxe que Hispano Suiza entrega en més de vuitanta anys, i el primer esportiu d'altes prestacions que la marca catalana fabrica pràcticament en un segle, ja que l'últim H6 esportiu havia sigut entregat l'any 1928.