Toyota treballa en un motor d’hidrogen revolucionari
Els japonesos, que ja disposen de cotxes de pila de combustible d’hidrogen, aposten fort pel motor de combustió d’hidrogen
Toyota ja té un cotxe que funciona amb hidrogen com a combustible, com és el cas del Mirai. Aleshores, per què és tan important el nou motor d’hidrogen que Toyota provarà a la competició aquest mes de maig?
D’entrada val a dir que els cotxes de pila de combustible, que ja són una realitat de fa temps pels carrers i carreteres de tot el món, són en realitat cotxes elèctrics, impulsats per un motor elèctric, que, en comptes de bateries de liti amb electricitat emmagatzemada, extreu electricitat d’una reacció química en el catalitzador al barrejar l’hidrogen emmagatzemat a la pila de combustible del cotxe amb l’oxigen per generar electricitat que alimenta al motor elèctric.
En aquest cas la idea de Toyota és força diferent, més arriscada i innovadora. Ara Toyota ha creat un bloc motor convencional de tres cilindres que, en comptes de cremar gasolina o dièsel, s’alimenta directament de l’hidrogen emmagatzemat en el tanc de combustible, i manté les prestacions dels vehicles de combustió però assolint la neutralitat de carboni, ja que no emet cap gas contaminant (NOx o CO2) pel seu tub d’escapament, per on només allibera vapor d’aigua.
Aquest nou motor es posarà a prova en un Toyota Corolla Sport a les 24 Hores de Fuji del campionat de turismes del Japó, que se celebrarà entre el 21 i el 23 de maig, amb l’objectiu de testar les possibilitats d’aquest propulsor en condicions de carrera reals i exigents. Un dels grans dubtes d’aquest nou motor és saber la potència real que oferirà el bloc 1.6 de tres cilindres i els índexs de consum de carburant, així com el seu rendiment en termes d’eficiència energètica.