Motor Competició 09/02/2022

El Govern injecta 10 milions per al "primer rentat de cara" del Circuit de Catalunya en 30 anys

Josep Lluís Santamaria, director de la infraestructura, qualifica les obres de "primer rentat de cara del circuit en 30 anys"

2 min
Les obres al Circuit de Catalunya

La temporada de motor està a punt de començar. Els pilots de moto comencen a pujar a les seves màquines per fer els primers tests, i els de cotxe comencen a preparar-se per ocupar els seus monoplaces. Aquests dos darrers mesos han estat tranquils, però l'activitat al Circuit de Catalunya no ha parat. Des de desembre de 2021, el traçat mundialista s'està sotmetent a múltiples millores en diverses zones de les seves instal·lacions per tornar a ser un "circuit capdavanter", tal com ha afirmat aquest dimecres el director del Circuit, Josep Lluís Santamaria. "Necessitava un rentat de cara: calia adaptar el pàdoc i les instal·lacions de fa més de 30 anys".

Les millores s'han fet en dues zones clares del circuit. Primer, a la pista. El canvi més destacat, i necessari, era ampliar l'escapatòria del revolt 4 per garantir-ne la seguretat. Prop de 30 metres s'han guanyat de marge per arribar als 112 que actualment té la grava que acompanya la T4 després de les obres. A més, també s'ha reemplaçat la tanca de seguretat de la recta principal per una de nova homologada per la FIA, l'òrgan de govern de la Fórmula 1. A les reformes fetes de forma excepcional durant aquests mesos, com cada any, també s'han produït millores comunes com renovar pianos (el del tercer gir), la instal·lació d'un nou sistema de protecció de les barreres de pneumàtics anomenat conveyor belt o l'eliminació de l'astro turf (gespa artificial) de pràcticament totes les zones. A més dels canvis realitzats relacionats amb l'asfalt, el Circuit també ha millorat part de les seves instal·lacions. Moltes d'aquestes millores, imposades pels promotors del Mundial de Fórmula 1 en el moment de la negociació del contracte amb el circuit català, ja s'han fet. Els lavabos, el podi, o la part del darrere del pàdoc són algunes de les remodelacions que s'han dut a terme.

Santamaria ha explicat als mitjans que, per a les reformes planificades per aquest any, hi ha un pressupost estimat de deu milions d'euros, dels quals sis ja s'han assignat o gastat en les tasques dutes a terme fins ara. Pel que fa al futur, està planificat que la despesa del curs vinent sigui més reduïda (d'uns 4 o 5 milions) i que l'any 2024 la inversió torni a pujar als 10 milions d'euros. "Per part del govern de Catalunya hi ha una aposta decidida per fer aquestes millores per retornar el circuit al primer nivell", ha assegurat el director del Circuit de Catalunya.

stats