WRC
Motor 23/11/2021

Ogier torna a regnar en el comiat dels WRC

El pilot francès guanya el vuitè campionat del món de ral·lis a Monza en la fi dels WRC tal com els coneixíem fins ara

2 min
Sébastien Ogier i Julien Ingrassia celebren el seu vuitè títol mundial

El ral·li de Monza, als afores de Milà, no era una cursa qualsevol. S'hi havia de decidir el campió del món de l’actual temporada dels WRC i tancava, també, una era d’aquest esport tal com l’hem conegut fins ara. En aquesta última prova de la temporada el francès Sébastien Ogier i el seu inseparable copilot Julien Ingrassia han sumat la victòria i s'han coronat per vuitena vegada campions del món de ral·lis, a només un títol del també francès Sébastien Loeb i el seu carismàtic copilot, el monegasc Daniel Elena.

El Toyota Yaris WRC d'Ogier als voltants de Monza
El Toyota Yaris WRC d'Ogier als voltants de Monza

Amb la victòria, la segona que Ogier i Ingrassia obtenen al volant d’un Toyota, els WRC tal com els coneixíem fins ara tanquen una etapa brillant de la seva història. Els WRC actuals volien ser els successors espirituals dels cotxes del Grup B que van enlluernar tota una generació els anys 80 del segle passat, i han complert la seva missió de manera notable aquests últims cinc anys en què els aficionats, però també els enginyers i mecànics de Hyundai, Ford i Toyota, han gaudit de la llibertat creativa que els oferia el reglament. I és que a partir de l’any vinent els vehicles híbrids del campionat del món de ral·lis ja no seran tan potents com els actuals, però en canvi el futur Rally1 –aquest serà el nou nom– oferirà noves variants per haver de completar trams en mode elèctric i sobretot esdevindrà més eficient i sostenible, alhora que també serà un banc de proves per als futurs models de carrer dels tres mateixos equips que hi continuaran participant (Toyota, Hyundai i Ford).

Però els sistemes de propulsió no seran l’única novetat dels nous cotxes híbrids de la categoria Rally1, perquè el vuit cops campió del món Sébastien Ogier haurà canviarà de copilot després de l’anunci de la retirada d’Ingrassia, que serà substituït pel també francès Benjamin Veillas. Més enllà d’aquest canvi, l’etern campió haurà de fer front a un cada cop més madur Elfyn Evans –el millor pilot britànic des dels temps de Colin McRae–, que competirà amb el mateix cotxe, i al belga Thierry Neuville, primera espasa de l’equip Hyundai, on també tindran opcions els espanyols Dani Sordo i Cándido Carrera, que han protagonitzat un gran final de temporada.

stats