Competició
Competició13/05/2021

Mitsubishi ressuscita Ralliart

La marca dels tres diamants anuncia el retorn del seu departament de competició onze anys després

L’any 2010 Mitsubishi va anunciar que abandonava el seu departament de competició i divisió esportiva, anomenat Ralliart, després de 25 anys de grans èxits en el món del motorsport, on destacaven dotze victòries al Dakar amb el Pajero/Montero i quatre més al Mundial de ral·lis o WRC amb el mític Lancer Evolution i de la mà de pilots com Tommi Mäkinen. La crisi financera del 2008 i la pèrdua de poder econòmic i comercial de la marca japonesa van obligar Mitsubishi a abandonar el seu projecte esportiu per intentar retallar despeses.

Onze anys després Mitsubishi ha anunciat el retorn de la seva divisió esportiva Ralliart mitjançant unes declaracions del CEO de la marca Takao Kato durant la presentació dels resultats comercials del 2020. Kato va afirmar que “els clients que volen experimentar la singularitat de Mitsubishi podran accedir a acessoris exclusius en els models i participar en esports de motor”. Confirmava així el retorn de la marca dels tres diamants a la competició creant, de passada, una mena de submarca o filial esportiva amb finalitats comercials. Una estratègia no gaire diferent de la de Toyota amb els models GR o Gazoo Racing.

Cargando
No hay anuncios

El primer model que Mitsubishi ha mostrat amb els colors de Ralliart és la camioneta o pickup L200, amb una preparació específica que inclou llandes enfosquides, proteccions de baixos i els colors tradicionals de la marca. A ningú se li escapa, però, que el retorn de Ralliart anirà de bracet del nou Mitsubishi Outlander PHEV, el model més important de la marca i que més i millor es ven a tots els mercats a escala mundial.

Per acabar, el retorn de Ralliart no suposarà en cap cas la resurrecció del Lancer, ja que l’actual gamma de Mitsubishi està orientada al nínxol dels vehicles SUV o totcamins, tals com els ASX, Eclipse Cross o Outlander, als quals se sumarà un futur model elèctric abans del 2025, a banda de les versions electrificades híbrides endollables dels SUV abans esmentats.