GT
Competició26/03/2022

Dani Pedrosa fa el pas a les quatre rodes i fitxa per Lamborghini

El pilot de Castellar del Vallès competirà a la categoria Pro-Am al volant d’un Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO3

Dani Pedrosa torna a la competició quatre anys després de la seva retirada professional de MotoGP, i ho fa de la mà d'Orange1 FFF Racing, un equip d’origen xinès amb un gran historial dins del món de les carreres d’automobilisme de categoria GT. I és que el de Castellar del Vallès, que encara està relacionat amb MotoGP com a provador de les motos de KTM, ha decidit fer el pas a les quatre rodes i posar-se al volant d’un Lamborghini Super Trofeo EVO 2 a la categoria Lamborghini Super Trofeo, una competició monomarca de la marca italiana.

Les primeres proves del pilot català al volant del Lamborghini seran al llarg de la setmana vinent al circuit d’Imola, a Itàlia, i després encara tindrà dues ocasions més de familiaritzar-se amb el seu nou cotxe als tests de pretemporada de Misano (Itàlia) i Algarve (Portugal). Tot i que el pas de Pedrosa cap al campionat d’automobilisme de la categoria GT li pugui semblar exòtic a més d’un, aquest és un moviment habitual en el motociclisme, i molts altres pilots han fet el mateix recorregut els darrers anys, com ara Andrea Dovizioso, Chad Reed o el mateix Valentino Rossi, que aquest any debutarà al volant d’un Audi R8 a la categoria GT World Challenge Europe.

Cargando
No hay anuncios

Pedrosa acumula un palmarès impressionant sobre les dues rodes (296 curses disputades, 153 podis, 54 victòries i tres campionats del món) però és conscient que necessitarà un temps d’aprenentatge en aquest nou repte. Pedrosa va assegurar que estava molt content d’iniciar aquest nou repte, tot i que reconeixia que li caldria “aprendre molt” en aquesta nova aventura. El de Castellar, però, assenyala que també espera divertir-se al volant del bòlid de Sant’Agata Bolognese.

El Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO 3 que pilotarà Pedrosa és l’evolució de competició del Lamborghini Huracán STO que us vam presentar fa alguns mesos, una bèstia amb carrosseria de fibra de carboni que li permet homologar un pes de només 1.230 quilos i un motor 5.2 V10 atmosfèric –és a dir, sense haver de recórrer a cap sistema de bufat turbo- que entrega 620 CV i 570 Nm de parell directament a l’eix posterior. Aquest model de competició fa servir una caixa de canvis seqüencial de sis relacions i té un preu base de 250.000 euros per cada unitat entregada als equips participants.