Esportiu elèctric
Ara Motor

Cupra desenvolupa el seu esportiu elèctric a Catalunya

El flamant Cupra e-Racer pilotat per Jordi Gené sorprèn en les proves al circuit de Castellolí (Anoia)

Cupra desenvolupa el seu esportiu elèctric a Catalunya / CUPRA Zoom

El pilot català Jordi Gené, provador oficial de Seat i Cupra, ha estat posant a punt el nou e-Racer al circuit de Castellolí al llarg d’aquesta setmana. De fet, el de Sabadell ha afirmat que “l'acceleració del cotxe és impressionant, i el baix centre de gravetat, com que té les bateries molt ben repartides, fa que la sensació de pilotatge sigui millor del que un s'imaginava”. Ara bé, l’e-Racer encara no és un producte acabat: Gené afirma que el primer cotxe de competició elèctric fabricat a Catalunya encara “té marge de millora en les frenades”, ja que, segons apunta, “és un cotxe més pesat i és complex detenir-lo amb precisió”.

Els enginyers de Cupra van parar especial atenció al monitoratge de la temperatura dels diversos elements del vehicle, així com al rendiment màxim dels motors elèctrics del vehicle, a la gestió de les bateries i al sistema de recuperació d'energia a les frenades.

Els enginyers de Cupra van controlar diversos aspectes de l'e-Racer Zoom

Els enginyers de Cupra van controlar diversos aspectes de l'e-Racer / Cupra

Val la pena remarcar que aquest esportiu elèctric no és un cotxe qualsevol: té un motor elèctric de més de 300 kWh (uns 450 CV tradicionals) que arriba a una punta de potència o 'overboost' de 670 CV.

Aquesta és la segona prova seriosa de l’e-Racer, i arriba després de les primeres proves amb les bateries del cotxe que es van fer a Croàcia fa poc més d’un mes. Amb tot, l’e-Racer encara té molt de camp per recórrer, i al setembre Cupra tornarà a provar el seu cotxe de competició per tenir-lo preparat de cara al futur campionat de turismes elèctrics (el futur eTCR) que es començarà a celebrar a partir de 2020.

Jordi Gené supervisa el treball dels mecàncics Zoom

Jordi Gené supervisa el treball dels mecàncics / Cupra



L’aposta de Cupra és seriosa, i fonts de la companyia afirmen que l’e-Racer seria capaç de derrotar els actuals cotxes de combustió que competeixen en el campionat de turismes TCR. Jaume Puig, director de l’equip Cupra Racing, afirma que “l’objectiu de l’e-Racer és demostrar que el futur de la competició és elèctric”, alhora que confia que els avenços del seu esportiu elèctric “esperonin la resta de marques" i que "el futur campionat eTCR sigui competitiu”.