Seat
Sergio Domínguez

Cupra es podria independitzar de Seat

Seat estaria treballant en una divisió independent de la marca per aportar-hi un toc d’esportivitat i potència

Cupra es podria independitzar de Seat / FERRAN VITAL Zoom

De la mateixa manera que va fer Citroën amb la seva divisió DS o fins i tot Mercedes amb la marca Mercedes-AMG, segons el portal 'El Confidencial' els últims rumors apunten que Seat estaria treballant en una divisió que revaloritzés els seus models més esportius. No seria res estrany en l’estratègia comercial del president de Seat Luca de Meo, ja que quan era vicepresident de màrqueting de Fiat va rellançar la marca Abarth seguint la mateixa estratègia que la que podria seguir Seat: augmentar preus i vendes mitjançant un plus d’esportivitat, distinció i potència en els models més potents.

Luca de Meo, actual president de Seat, va ser qui va ressuscitar la divisió Abart quan era a Fiat, i va obtenir uns resultats espectaculars

Tot i que va registrar al maig dissenys que podrien respondre al nou logotip de la marca Cupra, Seat ha refusat fer declaracions al respecte. En qualsevol cas l’estratègia ha funcionat en les divisions d’altres marques i permetria incorporar nous models esportius al catàleg dels de Martorell, ja que actualment només el León disposa de versió Cupra.

León Cupra Zoom

León Cupra / Ferran Vital

Amb aquesta nova marca podríem veure l’arribada de l’esperat Ateca Cupra i possiblement un Arona Cupra, ja que segons declaracions del director de comunicació de producte de Seat, Antonio Valdivieso, el nou Ibiza no tindrà versió esportiva més enllà de l’acabat FR.

No hi haurà Ateca Cupra (de moment) Zoom

No hi haurà Ateca Cupra (de moment) / Seat

Les vendes actuals del León Cupra suposen un 3% del total de vendes de la marca, amb unes 12.000 unitats. Així doncs, aquesta nova estratègia podria fer augmentar aquesta xifra i continuar millorant la bona feina feta últimament.