Seguretat04/10/2016

Quan i com hem de canviar l'oli del cotxe?

Mantenir en bon estat l'oli del motor és molt important per evitar sopreses i fins i tot accidents

Ara Motor
i Ara Motor

Mantenir l’oli del cotxe en bon estat és fonamental pel bon funcionament i la conservació d’aquest. Mantenir un oli en bon estat garanteix una menor fricció dels elements mecànics del motor i asseguren un millor rendiment general i minimitzen les possibilitats de patir una avaria.

Per norma general, és més que recomanable seguir les pautes que el fabricant del nostre vehicle marca a l’hora de canviar l’oli del motor, però en general jo recomanaria canviar-lo un cop a l’any o cada 10.000 quilòmetres aproximadament (depèn si utilitzem oli mineral, sintètic o semi-sintètic) i mai superar el 15.000 quilòmetres amb el mateix oli, sobretot si circulem per ciutat. Fins i tot en el cas que utilitzeu poc el vostre vehicle caldrà que canvieu l’oli, ja que el pas del temps i fins i tot el poc ús poden disminuir-ne la seva capacitat lubricant.

Cargando
No hay anuncios

Un canvi que podem fer nosaltres mateixos

A causa de la crisi de la que sembla que comencem a sortir molts conductors optaven per no realitzar el manteniment necessari dels seus vehicles. El canvi d’oli és una operació no excessivament complicada, i que fins tot podem realitzar nosaltres mateixos, per bé que jo sempre recomano deixar aquesta operació pels professionals del taller.

Cargando
No hay anuncios

En primer lloc cal saber que l’oli que retirem del nostre vehicle no pot ser llençat al medi ambient, ja que és extraordinàriament contaminant. Caldrà conservar-lo i portar-lo després al punt verd o deixalleria corresponent.

A banda de canviar l’oli del cotxe caldrà canviar també el filtre de l’oli, i si estem a l’hivern i la temperatura és molt freda, seria convenient encendre el motor uns minuts abans per garantir una correcta distribució de l’oli al motor i la viscositat sigui òptima.

Cargando
No hay anuncios

Hi ha dos formes d’extreure l’oli del motor: aspirant-lo o buidant-lo. La majoria de vehicles han de buidar-se, ja que el sistema d’aspiració és relativament modern i no sempre més eficient que el tradicional.

Quan tinguem el cotxe lleugerament elevat (sempre en un espai pla) dipositem un recipient sota el càrter i l’obrim manualment tot retirant el filtre de l’oli i deixant que aquest llisqui sobre el recipient que hem dipositat.

Cargando
No hay anuncios

Un cop buidat el càrter col·loquem el nou filtre d’oli i tanquem amb el tap. Ara ja podem obrir el capó i reomplir el dipòsit amb el nou oli, sempre ajudats d’un embut que eviti vessaments no desitjats. Amb l’ajuda de la vareta, comprovem el nivell òptim d’oli i ja podem concloure l’operació, no sense abans comprovar el correcte segellar dels taps del càrter, filtre i tap superior.

Cargando
No hay anuncios

Alerta!

Passar-nos amb la quantitat d’oli que dipositem al motor quan el reomplim pot ser perillós, ja que podria fer malbé les juntes del motor o el catalitzador.