Esportius

YangWang U9: el cotxe més ràpid del món és elèctric i xinès

L'esportiu elèctric radical de BYD supera els 496 km/h de velocitat punta i protagonitza un autèntic terrabastall al món de l'automoció

El YangWang U9 Xtreme ja és el cotxe més ràpid del món. Aquest esportiu elèctric, que fa algunes setmanes va batre el rècord de velocitat d'un cotxe elèctric sota el nom de YangWang U9 Track Edition, ja és oficialment el cotxe més ràpid del món, després de destronar el Bugatti Chiron Supersport 300+, que fins ara ostentava el títol honorífic de vehicle de producció més ràpid de la història. Convé recordar que YangWang és la filial de luxe del grup BYD a la Xina, i que la marca té previst fer el salt a Europa en un futur no gaire llunyà.

El nou rècord de velocitat obtingut pel YangWang U9 Xtreme ha estat de 496,22 km/h, que supera de llarg la marca de 490,41 km/h que va obtenir la versió més radical del Bugatti Chiron ara fa un parell d'anys. Amb aquest moviment, la marca xinesa ha protagonitzat un autèntic cop d'efecte, ja que fins ara els rècords de velocitat obtinguts pels superesportius de producció semblaven una competició tancada entre els fabricants nord-americans i especialment els europeus, i el YangWang U9 Xtreme ha sorprès tothom amb la consecució d'aquest nou rècord, que, convé recordar-ho, ha estat realitzat amb un vehicle totalment elèctric.

Cargando
No hay anuncios

El flamant YangWang U9 Xtreme és un vehicle impulsat per quatre motors elèctrics (un sobre cada roda) de 755 CV (o 555 kW, si ho preferiu), que assoleix una potència total combinada de 2.220 kW, l’equivalent a 3.018 CV convencionals, del qual la marca xinesa ha previst fabricar-ne unes 30 unitats per a tot el món, a un preu encara per determinar.

Cargando
No hay anuncios

Un rècord amb una gran càrrega simbòlica

El nou rècord de velocitat obtingut pel YangWang U9 s'ha aconseguit en un circuit alemany de la ciutat de Papenburg, no gaire lluny de Düsseldorf, amb el pilot alemany Marc Basseng, que havia pilotat vehicles de Porsche, Lamborghini i Mercedes-Benz en diverses competicions, com Le Mans i el DTM. A ningú se li escapa, però, que obtenir el rècord de velocitat al cor d'Europa, amb un pilot europeu i amb un vehicle totalment elèctric, és tota una declaració de guerra als grans fabricants tradicionals de supercotxes i una demostració del canvi d'hegemonies en el món de l'automoció.

Cargando
No hay anuncios

De fet el mateix pilot Marc Basseng ha apuntat que "cap fabricant europeu podrà superar fàcilment el rècord del YangWang U9", ja que "tècnicament un rècord així no està a l'abast d'un cotxe amb motor de combustió". Arribats a aquest punt convé recordar que BYD és el primer fabricant mundial de vehicles electrificats, amb més de 13 milions d'unitats anuals fabricades durant el 2024, una xifra que superarà aquest 2025. Els xinesos han demostrat, un cop més, la seva capacitat tècnica, i ara caldrà estar molt atents per saber si els grans fabricants europeus tradicionals decideixen recollir el guant i intentar recuperar el rècord de velocitat, un trofeu simbòlic que ja s'ha convertit en una qüestió de reputació i estatus.