Vulcanol
Novetats27/03/2018

Vulcanol: magma volcànic per substituir el petroli

Geely, matriu xinesa de Volvo, està estudiant la viabilitat de fer servir la lava i el magma com a substituts del petroli

Ara Motor
i Ara Motor

El vulcanol podria ser el combustible del futur, o si més no, una alternativa més al petroli i els seus derivats. El gegant automobilístic xinès Geely –matriu de Volvo i Polestar– fa anys que investiga la viabilitat d’aquest combustible mitjançant la seva filial Carbon Recycling International (CRI). CRI fa anys que treballa amb prototips que utilitzen aquest combustible alternatiu en un programa anomenat Emgrand i que s’està desenvolupant a Islàndia, aprofitant ña intensa activitat volcànica d’aquesta illa.

Què és el vulcanol i com s’obté?

El vulcanol és en realitat un combustible ja conegut com el metanol, però obtingut de forma industrial gràcies a l’activitat geotèrmica del subsol mitjançant un procés químic.

Cargando
No hay anuncios

La forma d’obtenir aquest combustible és senzilla i ecològica: el procés captura el CO2 alliberat per l’activitat geotèrmica a l’escorça terrestre i genera hidrogen mitjançant un procés d’electròlisi amb energia elèctrica també obtinguda del poder calorífic del magma.

Els primers cotxes que s’estan provant a Islàndia són híbrids, ja que funcionen amb gasolina i amb el nou combustible. La raó de seguir utilitzant la gasolina és que és més adequada per engegar el cotxe en condicions atmosfèriques de fred extrem, com és el cas dels hiverns islandesos, gràcies als seu poder calorífic més elevat.

Cargando
No hay anuncios

Un cop en marxa i havent agafat la temperatura òptima el prototip híbrid passa a alimentar el motor de combustió mitjançant el vulcanol, un combustible que genera unes emissions de CO2 molt baixes, de l’ordre d’un 70% inferiors a les d’un vehicle de combustió tradicional.

Cargando
No hay anuncios

A més, el vulcanol no genera cap emissió de partícules contaminants o perjudicials per als humans gràcies a l’absència de sofre o NOx en la seva composició. El projecte, que compta amb el suport del govern islandès, podria ser viable en un futur no gaire llunyà, i la primera planta productora d’aquest combustible, situada a Svartsengi (Islàndia), podria arribar a una producció anual superior a les 4.000 tones de vulcanol.