Volkswagen T7 Multivan: un clàssic que es reinventa en format endollable
La furgoneta elèctrica més icònica de Volkswagen estrena una nova generació, ara amb versions híbrides endollables
Volkswagen ha presentat el T7 Multivan, la quarta generació de la furgoneta compacta del fabricant alemany, un model basat en la Transporter que va aparèixer l’any 1985 i que substitueix l’actual T6, vigent al mercat des de l’any 2015 i que va ser renovada ara fa un parell d’anys. Els de la Baixa Saxònia encara no han confirmat els preus finals d’aquest producte que possiblement substituirà el veterà monovolum Volkswagen Sharan que es fabrica a Palmela, Portugal.
El nou T7 Multivan serà un model basat en la nova plataforma modular MQB del grup Volkswagen (per entendre’ns, la mateixa que ja fa servir el Golf o el nou León) i serà més baix i ample que el model que el precedeix, i amb una estètica més moderna i estilitzada. En aquest sentit destaquen els grups òptics amb tecnologia matricial IQ.Light, la calandra estilitzada o els plecs i nervadures laterals, que combinen a la perfecció amb la pintura de dos colors de la carrosseria.
Els interiors del nou T7 Multivan també presenten un salt evolutiu força apreciable, i hi destaca l’absència de palanca de canvi de marxes i de consola central, cosa que millora l’habitabilitat de les places davanteres. Evidentment un cotxe tan tecnològic com el nou T7 Multivan també inclou un quadre d’instruments totalment digital i una pantalla digital central tàctil més gran i orgànica que la del model predecessor. Opcionalment també es podrà equipar amb un sostre panoràmic o un sistema de so d’alta qualitat signat pels especialistes nord-americans Harman Kardon.
Una de les curiositats del T7 Multivan són els rails de terra, que permeten desplaçar els blocs de seients per guanyar més o menys espai de càrrega i configurar l’habitacle en funció de les necessitats específiques de cada usuari. La segona filera de seients es pot girar 180 graus i inclou una pràctica taula central que es pot regular en alçada i longitud, mentre que la tercera filera passa a comptar amb seients individuals extraïbles.
Mecànicament el T7 Multivan només tindrà versions de tracció davantera i canvi automàtic. L’esglaó d’entrada a la furgoneta serà el motor 1.5 TSI de 135 CV, però també hi haurà una opció amb motor 2.0 TSI de 204 CV, associat en tots dos casos a un canvi automàtic DSG de set relacions. Pel que fa al dièsel, també hi haurà un motor 2.0 TDI de 150 CV de potència amb el mateix canvi automàtic.
Per acabar, Volkswagen oferirà per primer cop les versions eHybird o híbrides endollables en un Multivan, amb una potència total combinada de 218 CV que suma un motor gasolina 1.4 TSI de 150 CV i un propulsor elèctric de 115 CV, associat a un canvi automàtic de sis relacions.