Cotxe elèctric
Novetats25/05/2022

Volkswagen ID.Buzz, la furgoneta ‘hippie’ elèctrica, costarà 64.581 euros

Ja està a la venda la furgoneta d’estil retro i amb 421 quilòmetres d’autonomia

La furgoneta elèctrica de Volkswagen és un dels pilars de la nova estratègia d’electrificació de la marca. Un vehicle inspirat en les mítiques Volkswagen T1 dels anys 60 i 70 del segle passat i que la cultura hippie va convertir en un mite i icona del seu temps. Es converteix en el quart model de la nova família ID, que identifica els models elèctrics de la marca alemanya.

En mecànica, la nova ID.Buzz destaca per fer servir un sistema de tracció posterior, igual que en la T1 original, gràcies a un motor elèctric de 150 kW (204 CV convencionals) i 310 Nm de parell que envia la potència a les rodes posteriors. La versió d’accés fa servir un paquet de bateries de 77 kWh que promet una autonomia d’uns 420 quilòmetres en cicle d’homologació WTLP, i que admet potències de càrrega ràpida de fins a 170 kW.

Cargando
No hay anuncios

De moment, Volkswagen només ofereix versions de cinc places i amb un maleter de 1.121 litres de capacitat, amb una batalla o distància entre eixos magnífica, ja que arriba als 2,99 metres. Més endavant la marca oferirà una versió amb capacitat per a set ocupants i una variant professional amb una única filera davantera amb capacitat per a tres ocupants i prou espai interior per carregar-hi dos palets, gràcies a un volum de càrrega de 3,9 metres cúbics i uns 650 quilos de capacitat de càrrega.

Cargando
No hay anuncios

El preu de la furgoneta ID.Buzz de passatgers amb espai per a cinc ocupants al mercat alemany és de 64.581 euros, mentre que la versió d’ús professional, anomenada ID.Cargo, té un preu base de 54.430 euros. Les primeres unitats, que es poden encarregar a partir d’aquesta setmana, es començaran a entregar aquesta tardor. Val a dir que el preu d’aquest model en el nostre mercat fins i tot serà lleugerament més elevat que el preu alemany, com sovint passa en tots els models del grup, augment que es consolida en un marge d’uns 10.000 euros més car que no pas els models amb motor de combustió equivalents dins de la mateixa marca, com ara la Volkswagen T7 Multivan. Aquest preu, encara un punt allunyat de les possibilitats reals de la majoria de compradors del nostre país, podria no ser un impediment total per convertir aquest vehicle d'estil retro en un autèntic èxit comercial, seguint el model dels Mini o Fiat 500, entre altres.

A tot això cal sumar-hi el fet que el segment de les furgonetes elèctriques és un dels que tenen més potencial de creixement del mercat, i la nova furgoneta elèctrica ID.Buzz serà de les primeres a arribar a un sector on se les haurà amb les futures Renault Kangoo e-Van, la Ford e-Transit o les Peugeot e-Rifter i e-Traveller, entre altres. Els principals fabricants europeus aposten per models de repartiment i d'oci i aventura de zero emissions, i si ho fan és per una raó molt senzilla: aquests vehicles tenen un lloc al mercat, i la demanda d'aquestes furgonetes elèctriques per a ús professional o aventurer es dispararà en un futur no gaire llunyà.