Volkswagen reivindica el seu passat 'hippie' amb l' I.D. Buzz
Els de la Baixa Saxònia presenten un prototip elèctric i autònom que recupera l'esperit rebel i ecologista de la furgoneta Transporter dels anys 70
La moda retro està en ple auge durant els inicis del segle XXI. Fabricants com MINI, Fiat i el seu 500 o la mateixa Volkswagen amb el Beetle han aconseguit resultats comercials excel·lents fent reviure velles glòries del passat.
El grup Volkswagen, que està passant moments complicats arran delDieselgate, sobretot als Estats Units, intenta passar pàgina i netejar la seva imatge amb l’aposta per una electrificació progressiva de la gamma, tal com vam veure amb el prototip I.D. al passat saló de París.
La marca de Wolfsburg va viure anys daurats als Estats Units durant l'època dels 60 i 70 gràcies a la primera generació de la furgoneta Transporter, que es va convertir en una icona cultural i social del moviment 'hippie' i de la revolució sexual, feminista i pacifista globalitzada gràcies al cinema, la música i la televisió.
Conscients del valor simbòlic del seu passat, Volkswagen ha presentat un prototip elèctric anomenat I.D. Buzz que no deixa de ser una reinterpretació retro de la primera Transporter. El prototip elèctric presentat al saló de Detroit té una potència de 374 cavalls gràcies als dos motors elèctrics de 150 kW de què disposa, i té una autonomia superior als 400 quilòmetres.
A més, la furgoneta elèctrica I.D. Buzz disposa d’un sistema de conducció autònoma –que encara no està del tot acabat, segons la marca– i disposa d’un sistema de tracció integral. A més, les seves dimensions (4,92 metres de llarg, 1,97 d’ample i 1,96 d’alt) permeten un espai interior enorme i diàfan, cosa que manté l’esperit del model original.
Tot i ser un prototip, Volkswagen ha refermat a Detroit el seu ambiciós objectiu d’arribar a vendre un milió de vehicles elèctrics l'any 2025. Tal com vam apuntar al seu moment, la mobilitat sostenible pot ser la taula de salvació del grup VAG i la resposta a una urgència històrica derivada de l’escàndol de les emissions.