Nou Golf GTD: Volkswagen no renuncia al dièsel
Els de la Baixa Saxònia presentaran la versió més prestacional i esportiva del seu model amb motor dièsel al Saló de Ginebra
Cinc anys després de l'esclat del Dieselgate, el Golf –vaixell insígnia de Volkswagen- encara aposta pel dièsel. Més net, eficient i potent que mai, però dièsel. I és que el mercat encara demana aquest tipus de combustible, que, segons apunten molts analistes i experts, encara té uns 20 anys més de vida com a mínim.
El nou Golf GTD és la versió esportiva i juvenil del Golf amb motor dièsel, un model que existeix en la gamma de Volkswagen des de l’any 1982, quan els alemanys van decidir crear l’equivalent del mític GTI en format dièsel.
Aquest nou Golf GTD serà un cotxe més ecològic que mai, ja que el seu motor 2.0 TDI anirà associat a un petit motor elèctric de 48 V que el convertirà en un cotxe semihíbrid o mild hybrid, i tindrà una potència final d’uns 200 CV, 20 CV més que el Golf GTD actual, que es conforma amb una potència de 180 CV.
El GTD estrenarà el nou motor 2.0 TDI amb un nou sistema de reducció catalítica selectiva (SCR) i doble injecció AdBlue que permetrà reduir molt significativament les emissions de CO2 i NOx dels seus propulsors dièsel actuals. De fet, s’atreveix a assegurar que aquest nou motor serà “un dels motors de combustió més nets del món”.
A part de les novetats mecàniques i el sistema microhíbrid, el nou Golf GTD també disposarà d’elements estètics identificatius, com ara la nova calandra amb formes hexagonals que presenta el Golf GTD en el primer teaser o esborrany que ha publicat la marca alemanya.
Volkswagen encara no ha publicat les fotos definitives del nou GTD, ni ha confirmat el seu preu per al nostre mercat, però ja podem avançar que serà més car que el Golf GTD actual de setena generació, que té un preu base de 33.720 euros.