Motor Novetats cotxes

Volkswagen Golf 2024: el rei dels compactes es renova pel seu 50è aniversari

No tots els dies es compleixen cinc dècades, motiu pel qual Volkswagen ha decidit renovar –lleugerament– el seu model estrella

Així és el nou Volkswagen Golf 2024
4 min

L'any 1974 Volkswagen va presentar un model compacte que va revolucionar per complet el món de l'automòbil. No es tractava del primer cotxe amb aquest tipus de carrosseria i tracció davantera del mercat, però sí que es va convertir ràpidament en un dels pocs en aconseguir unes xifres de vendes molt destacables a tots els països on es comercialitzava. I no eren pas pocs. Aquell nou vehicle, conegut com a Volkswagen Golf, lluïa un disseny molt senzill i amb formes quadrades molt marcades, però va captivar el públic des del principi... i fins avui.

Volkswagen celebra el 50è aniversari del Golf amb la renovació de la vuitena generació.

I és que enguany es compleixen cinquanta anys d'aquesta efemèride, moment en què Volkswagen no només continua tenint el Golf al seu catàleg, sinó que acaba de presentar l'actualització de mitja vida de la seva vuitena generació, coneguda popularment com a 8,5. I per a tots aquells que es preguntin si hi haurà una novena generació, la resposta és que sí... però és gairebé segur que serà totalment elèctrica. Però anem a pams i descobrim què amaga l'actualització de la present generació del Volkswagen Golf.

Per fora, gairebé idèntic però amb els canvis justos

Sí, el Volkswagen Golf 8,5 és molt similar al 8 estèticament. Però tractant-se de la marca i del model que és, això no hauria de sorprendre pas a ningú, oi? El fabricant de Wolfsburg és expert en realitzar els canvis justos i necessaris per poder catalogar el seu producte resultant com a nou model però que, al cap i a la fi, és gairebé idèntic a l'anterior. I l'avantatge més gran d'aquesta política és que vehicles de fa 10 o 15 anys (pertanyents a generacions anteriors) encara es veuen moderns i estan plenament vigents.

Estèticament, aquest nou model és gairebé idèntic a l'anterior.

El nou Volkswagen Golf 2024 presenta una part davantera lleugerament redissenyada, amb una nova signatura lumínica que integra les òptiques LED (Matrix en les versions més equipades) i que recorda el també acabat de presentar Volkswagen Passat 2024. La marca alemanya, a més, ha renovat les formes dels para-xocs i les entrades d'aire. Si ens fixem en la part lateral, els canvis són menors i se centren en la incorporació de nous colors i dissenys renovats per a les llandes, mentre que a la part posterior només s'ha modificat lleugerament la forma dels pilots i d'algunes motllures.

Per dins, evidentment, més pantalles

Seguint la tendència de la majoria de models del mercat, el nou Volkswagen Golf 2024 aposta per mantenir el disseny interior gairebé sense canvis, més enllà de la integració d'una pantalla més gran. Concretament, estem parlant d'un monitor de 10,4 polzades a les versions bàsiques i de 12,9 a les més equipades, que es combina amb el software MIB4 i amb un sistema d'infoentreteniment que integra connectivitat amb el telèfon, l'assistent per veu IDA i fins i tot els serveis de ChatGPT.

La pantalla central, de 12,9 polzades, és una de les principals novetats.

Els controls tàctils associats a la pantalla central per modificar el volum i la temperatura del climatitzador es mantenen, però ara estan il·luminats i Volkswagen assegura que es poden manipular amb més facilitat. A més, el volant elimina les superfícies tàctils i recupera els botons físics, un aspecte molt esperat pels clients de la marca i que ja vam veure al Volkswagen Tiguan de nova generació. Tot plegat se suma a un equipament molt complet en matèria de seguretat i d'assistència a la conducció, amb la possibilitat d'estacionar el vehicle a través del telèfon mitjançant el sistema Part Assist Pro 2.

Gasolina, dièsel i híbrids de tota mena

La gamma mecànica del Volkswagen Golf 2024 està protagonitzada pel motor gasolina 1.5 TSI, que es pot escollir en format convencional amb etiqueta C (TSI) o associat a un sistema d'hibridació lleugera que li atorga l'etiqueta ECO (eTSI). Pel que fa a les potències pot disposar de 115 o de 150 CV, ja que desapareix la versió d'accés 1.0 TSI. D'altra banda, Volkswagen encara manté al catàleg el motor dièsel 2.0 TDI amb els mateixos nivells de potència que el motor de gasolina 1.5.

El Volkswagen Golf GTI tindrà ara una potència de 265 CV, 20 més que l'actual.

El motor de gasolina 2.0 TSI serà l'encarregat de donar vida a la versió GTI de 265 CV, mentre que la versió híbrida convencional conserva els 204 CV, i el model híbrid endollable GTE els augmenta fins als 272. A més, aquesta darrera motorització disposa ara d'una nova bateria de més capacitat que li permet homologar una autonomia en mode elèctric pròxima als 100 quilòmetres i admetre càrregues ràpides de fins a 50 kW. Finalment, convé puntualitzar que totes les versions oferiran tracció davantera, a excepció del Golf R, que arribarà l'any 2025 i podria augmentar la potència fins a 350 CV.

stats