Indústria
Motor 22/06/2021

Volkswagen va intentar comprar Alfa Romeo ara fa tres anys

Un reportatge de la revista britànica 'Autocar' desvela que el grup Volkswagen va fer una oferta formal per la marca italiana per convertir-la en una filial de Porsche

2 min
Stelvio QV

El grup Volkswagen ha desitjat històricament sumar Alfa Romeo al seu brand comercial, o carpeta de marques, si ho preferiu. Com a mínim, la primera aproximació per la compra de la marca llombarda per part dels alemanys es va produir l’any 2010, quan l’aleshores president del grup Volkswagen, Ferdinand Piëch, va fer una primera aproximació al grup Fiat, propietari d’Alfa Romeo, per quedar-se amb la marca.

En aquella primera ocasió els italians van rebutjar l’oferta, i qui després seria CEO del grup italoamericà FCA, Sergio Marchionne, va fer referència a Seat, una marca nascuda sota l’aixopluc de Fiat i que va passar a l’òrbita de Volkswagen a finals de segle passat. El desaparegut Marchionne va arribar a preguntar-se si “els alemanys volien fer-li a Alfa Romeo el mateix que li havien fet a Seat”, en referència a l’escassedat de models i posicionament de la marca catalana ara fa deu anys.

I és que Ferdinand Piëch sempre havia sigut un amant d’Alfa Romeo i de la seva història i, davant la negativa de Fiat, va decidir potenciar Bugatti i adquirir l’estudi de disseny Italdesign, fundat pel mític Giorgietto Giugiaro. La idea de Piëch era comprar Alfa Romeo per convertir-la en una filial de Porsche, una mena d’esglaó d’accés a la marca, i n’hauria aprofitat les mateixes plataformes i mecàniques. Audi hauria passat a ser la marca més senyorial o clàssica, Porsche l’esportiva i Alfa Romeo un esglaó entre totes dues. Les declaracions un punt arrogants de Piëch, que va arribar a afirmar que “multiplicaria per quatre les vendes d’Alfa Romeo en només cinc anys” tampoc van ajudar a debilitar la determinació del grup italià de no vendre Alfa Romeo als seus rivals alemanys.

Però l’oferta definitiva i les negociacions pel control d’Alfa Romeo van concretar-se el mes de juny del 2018, ara fa tot just tres anys. Tal com publica la revista britànica Autocar, va ser en el marc d’unes reunions entre el CEO de Volkswagen, Herbert Diess, i el del grup FCA, l’americà Mike Manley, quan els alemanys van tornar a la càrrega amb una oferta formal per adquirir la marca del Biscione, però que va tornar a ser rebutjada.

I és que el nou grup Stellantis, resultat de la fusió de Fiat-Chrysler (FCA) i Peugeot-Citroën (PSA), creu fermament en el futur d’Alfa Romeo, i li ha donat un marge de deu anys per ressuscitar el prestigi de la marca italiana amb noves mecàniques elèctriques i híbrides endollables.

stats