Volkswagen s’alia amb Ford per fer una nova ‘pickup’
Els alemanys volen que el successor de l’actual Amarok utilitzi la mateixa plataforma que el Ford Ranger
El Volkswagen Amarok és una camioneta excel·lent. De fet, ens va deixar un molt bones sensacions quan la vam poder provar ara fa uns mesos, i vam destacar el seu comportament dinàmic, digne d’un turisme convencional. Ara bé, les ‘pickup’ es guanyen la vida fora de l’asfalt, i en aquest context l’Amarok no és tan convincent com el Ford Ranger, autèntic referent del segment.
Desenvolupar un model nou que succeeixi l’Amarok amb garanties és un procés molt car, i per això els de la Baixa Saxònia han arribat a un acord amb Ford per unir forces i reduir costos de desenvolupament en el procés de creació d’una nova generació de ‘pickups’.
A banda d’aquest acord puntual, el prestigiós 'Wall Street Journal' va avançar fa algunes setmanes que Volkswagen també està interessada en invertir uns 600 milions de dòlars en Argo, la divisió de Ford dedicada a la conducció autònoma.
Això voldria dir que els dos grans fabricants estudien col·laborar i forjar noves aliances que han d’incloure acords de desenvolupament de plataformes de cotxes elèctrics –espai en què Volkswagen és particularment fort– amb sistemes de conducció autònoma –en què Ford porta molt avantatge als alemanys– perquè les dues multinacionals surtin beneficiades de la seva col·laboració mútua.