Tres de cada cinc híbrids endollables són xinesos
Les principals marques de la Xina troben el seu espai comercial a l'Estat
BarcelonaSegons les dades d’Anfac, la patronal de les empreses automobilístiques a l’estat espanyol, tres de cada cinc cotxes híbrids endollables matriculats entre els mesos de gener i maig del 2025 a Espanya són de marques xineses. Aquest lideratge sorprenent es basa en la robustesa comercial de models com el BYD Seal U DM-i, amb gairebé 4.000 unitats matriculades durant els primers mesos de l’any, el també xinès MG HS, amb 1.900 unitats entregades, i de la versió híbrida endollable del Jaecoo 7, amb 1.881 unitats venudes. Cap cotxe europeu pot seguir el ritme comercial dels xinesos. Només el Toyota C-HR ha pogut plantar cara al repte plantejat pels fabricants xinesos.
El gran creixement dels cotxes xinesos en el segment s’explica pel fet que els cotxes híbrids endollables o PHEV no han de pagar els aranzels comercials extraordinaris aprovats per la UE a finals de l’any passat, cosa que permet oferir uns preus més atractius que els de la resta de fabricants. Sense anar més lluny, el creixement dels fabricants xinesos en el segment dels vehicles híbrids endollables durant els primers mesos de l’any a tot Europa és del 546% respecte a les mateixes dates del 2024, segons recullen les dades de la consultora Jato, mentre que el creixement de la venda de cotxes elèctrics purs xinesos ha estat del 59%.
L’altre element que explica el gran creixement dels híbrids endollables xinesos és la millora de les seves autonomies en mode 100% elèctric, ja que molts models situen l’autonomia elèctrica homologada dels seus cotxes híbrids endollables per sobre dels 90 quilòmetres, cosa que permet optar al tram més alt de descompte comercial del pla Moves III, que pot arribar fins als 7.000 euros de descompte.
Finalment, convé destacar que el segment dels híbrids endollables no és l’espai on els fabricants europeus han destinat la major part dels seus esforços. Fabricants com Volkswagen o Renault, per exemple, han destinat bona part dels seus recursos de desenvolupament a cotxes totalment elèctrics, com ara els nous ID3 o ID4 o el flamant R5, per exemple, i han cedit el lideratge del segment híbrid als fabricants xinesos.