Tesla
Novetats01/03/2019

Tesla vol tancar els concessionaris i vendre cotxes només per internet

La marca californiana ha explicat els seus plans de futur durant la presentació de la versió més econòmica del Model 3

Ara Motor
i Ara Motor

Tres anys després del que havia promès, l'empresari sud-africà Elon Musk ha presentat finalment la versió d'accés i econòmica del Model 3, de moment només disponible per al mercat nord-americà, i que tindrà un preu de 35.000 dòlars.

Aquesta versió econòmica (o si més no d'accés) del Model 3 té una autonomia d'uns 350 quilòmetres, una velocitat punta superior als 220 km/h i accelera de 0 a 100 en 5,6 segons. Encara no sabem quan arribarà aquesta versió al mercat espanyol, on de moment els Model 3 a la venda tenen un preu que oscil·la entre els 56.000 i els 66.900 euros. Això sí, amb més potència i autonomia.

Cargando
No hay anuncios

Ara bé, aquesta versió d'accés no inclou el sistema de conducció autònoma Autopilot, que ja ha arribat al nivell 4 sobre 5 en l'escala de conducció autònoma i que es pot actualitzar automàticament i a distància (sense haver de passar pel taller) gràcies a la connexió en xarxa del vehicle.

Adeu als concessionaris de tota la vida

La idea de Musk per seguir reduint el preu dels seus cotxes és acabar amb els concessionaris i botigues de cotxes convencionals tal com els coneixem ara. Elon Musk vol que els concessionaris es converteixin en punts d'informació per als clients, i que el total de les vendes es faci per internet, per estalviar costos afegits en el procés de compravenda entre empresa i comprador.

Cargando
No hay anuncios

Segons ha transcendit des de l'entorn de Tesla, ha estat Elon Musk mateix qui ha informat d'aquesta novetat els seus treballadors mitjançant una nota interna que assegura que el 78% de les vendes dels Model 3 s'han fet a la xarxa, i que el 82% dels clients de Tesla no necessiten ni tan sols provar el cotxe per comprar-lo, una realitat que confirma el canvi de paradigma dels compradors de Tesla.

La companyia californiana creu que eliminant els concessionaris i punts de venda de cotxe tradicionals podrà oferir cotxes fins a un 6% més barats i facilitarà el procés de compra als seus clients, que segons afirma Tesla en un comunicat "podran comprar el cotxe pel mòbil i en poc més d'un minut".