El Tesla Roadster accelerarà de 0 a 100 en només 1,1 segons
L’esportiu elèctric de la marca californiana, encara en fase de desenvolupament i proves, promet una acceleració estratosfèrica gràcies a la tecnologia heretada d'Space X
Tot i que Tesla encara no n’ha confirmat la data de presentació oficial, la marca californiana va desgranant de mica en mica algunes de les característiques, especificacions i prestacions del seu primer esportiu de dues places. De fet, el Tesla Roadster hauria d’haver estat presentat durant el 2020, segons els plans inicials d’Elon Musk, però alguns contratemps i la necessitat d’enfocar els esforços de la companyia en els models de volum –els Model S, Model X i Model 3, als quals caldrà sumar aviat el Model Y i la camioneta Cybertruck– n’han posposat l’arribada definitiva fins al 2022.
Amb el Roadster, Tesla vol donar un cop sobre la taula que posi en dubte l’hegemonia de Ferrari, McLaren o Lamborghini en el segment dels superesportius o hipercotxes, ja que el Roadster vol ser el vehicle de producció més ràpid mai fabricat. Per aconseguir-ho, el president Elon Musk ja ha confirmat que el Tesla Roadster farà servir tecnologia aeroespacial heretada dels coets i sistemes de reacció de la companyia Space X, també sota el control de l’empresari sud-africà.
La marca ha confirmat que el Tesla Roadster farà servir tres motors elèctrics –dos sobre les rodes posteriors i un sobre l’eix davanter– i tindrà dues versions o nivells. La versió d’accés, previsiblement més econòmica, promet una acceleració de 0 a 100 en 2,1 segons, exactament el mateix que homologa l’espectacular Tesla Model S Plais, del qual heretarà part de l’aposta mecànica i tecnològica.
Però a banda d’aquesta versió d’accés, Tesla prepara una versió encara més ràpida i exclusiva, que farà servir coets d’aire comprimit provinents de Space X i que permetran que aquest esportiu biplaça es consolidi com el cotxe de producció més ràpid i amb millors xifres d’acceleració, ja que podrà passar de 0 a 100 km/h en 1,1 segons i tindrà una velocitat punta superior als 400 km/h. A més, cal sumar-hi el fet que les versions amb paquets de bateries més grans podran homologar autonomies de gairebé 1.000 quilòmetres, gràcies al seu pes contingut.
Tal com ha afirmat Elon Musk, aquesta versió radical del Roadster, anomenada Space X Package, “farà servir aire ultracomprimit, en format de propulsió de gas fred”. El sud-africà ha anunciat que el Roadster disposarà de deu coets d’aire comprimit i que “el principal serà a sota de la matrícula, i a l'accelerar la matrícula es desplaçarà i en sortirà un coet, com a les pel·lícules de James Bond”. Aquesta propulsió i l'acceleració que se'n deriva pot sotmetre el cos humà a una acceleració longitudinal de 2,5 G; això implica una condició física força bona per poder-ho suportar.
Tot i que encara queden com a mínim dos anys per a la seva comercialització, el Tesla Roadster d’accés ja té preu oficial: 200.000 dòlars als Estats Units, uns 180.000 euros al canvi actual. Els clients que ho desitgin ja poden reservar-ne una unitat previ pagament de 50.000 dòlars, uns 45.000 euros.