Indústria

Tesla prepara acomiadaments massius

La marca fundada per Elon Musk es planteja fer fora el 10% dels seus treballadors

La setmana passada Tesla va acomiadar 200 treballadors encarregats del desenvolupament del sistema de conducció autònoma Autopilot. A aquests acomiadaments primerencs cal sumar-ne altres d'anteriors que van afectar alguns treballadors del departament de recursos humans i càrrecs diversos. Amb tot, aquests acomiadaments només serien el principi del pla d’estalvi i retallades en la plantilla de la marca fundada per Elon Musk, que preveu retallar un 10% els seus assalariats durant els pròxims tres mesos.

Tesla vol retallar costos per adaptar-se a les noves realitats internacionals i la mateixa companyia va enviar un correu electrònic als seus treballadors ara fa tres setmanes en què anunciava el pla d’estabilització i retallada de la plantilla, i que va publicar Reuters a principis de juny. El context internacional de recessió i inflació i la inestabilitat internacional provocada per la invasió russa a Ucraïna han sigut els indicadors que han fet que Tesla aposti per una política de decreixement i desacceleració productiva durant els pròxims mesos. A Tesla li costa trobar subministraments a temps i a bon preu, i les comandes de vehicles nous s'han refredat durant l'últim trimestre, cosa que arrossega a la baixa les previsions de creixement i beneficis de la marca.

Cargando
No hay anuncios

Els treballadors de Tesla fins ara acomiadats corresponen al tancament d’un centre de treball a la localitat de San Mateo (Califòrnia), una derivada més del canvi de seu de la companyia a Austin (Texas), i corresponen majoritàriament a treballadors contractats per hores per avaluar i testar les dades recollides pels clients de la marca en el funcionament del sistema Autopilot. Però tot sembla indicar que els acomiadaments d’aquests 200 treballadors són només la punta de l’iceberg, ja que Tesla preveu un context internacional molt complicat que afectarà els beneficis de la companyia. A tot això cal sumar-hi que Tesla ha inaugurat noves gigafàbriques a Xangai, Berlín i Austin, i de moment aquestes plantes no han estat tan rendibles com s’esperava i que fins i tot han suposat pèrdues per a la marca. El mateix Elon Musk es va referir a les gigafàbriques de Berlín i Austin com a “inferns de cremar diners”.

A hores d’ara Tesla té una plantilla d’uns 100.000 treballadors a tot el món. Si es fessin realitat els ajustos de personal de l’ordre d’un 10%, significaria uns 10.000 acomiadaments repartits per tot el món durant els pròxims tres mesos, però també aturar l’expansió industrial de la marca com a mínim fins a final d’any. Després d’això Tesla podria optar per noves fórmules contractuals, com ara prioritzant els treballadors per hores i eliminant cada cop més els contractes convencionals.